• OMX Baltic−0,03%297,27
  • OMX Riga0,42%920,38
  • OMX Tallinn0,00%2 026,72
  • OMX Vilnius0,2%1 220,92
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1000,04%9 291,49
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • OMX Baltic−0,03%297,27
  • OMX Riga0,42%920,38
  • OMX Tallinn0,00%2 026,72
  • OMX Vilnius0,2%1 220,92
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1000,04%9 291,49
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,9
  • 10.08.07, 10:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Täna ajaloos: Surm internetikohvikus

Tavalise Lõuna-Koreas Taegu elava 28- aastase boileriparandaja Lee Seung Seopi nimi tõusis maailma meediasse täna kaks aastat tagasi toimunud kurva sündmuse tõttu.

Mees läks 3. augustil internetikohvikusse ning mängis seal StarCrafti ligi 50 tundi järjest. Mees oli mängimisest sõltuvuses - iga päev pärast tööd läks ta internetikohvikusse, et veeta seal tunde. Ta oli oma tegevusele nii keskendunud, et unustas söömise ja joomise ja kella. Mängimise katkestas vaid vajadus minna tualetti.
Mehe ema oli mures, sest poega polnud kaks päeva kodus näha. Sõbrad suutsid Lee kohvikust leida, seal lubas mees, et läheb kohe koju. Mõni minut hiljem võttis lugu traagilise pöörde.
Mängimisest tekkinud kurnatus ja veepuudus põhjustasid südamepuudulikkuse, millele järgnes südameseiskumine. Mees suri kohalikus haiglas mõni tund hiljem.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sõbra sõnul oli mees mängusõltlane, kes teadis arvutimängudest kõike ega suutnud end ohjeldada. Kuus nädalat enne surma oli mehe tüdruksõber, samuti mängusõltlane ning innukas mängur, suhte katkestanud. Mees oli saanud töölt kinga, sest ei suutnud mängimise tõttu enam tööle ilmuda.
The Times kirjutas toona surmajuhtumi taustaks, et arvutimängud on Lõuna-Koreas tohutult populaarsed ning elukutselised mängurid võivad teenida suuri summasid sponsoritelt ning teles korraldatavatelt arvutimänguvõistlustelt.
Suur rahvusvaheline tähelepanu sellele juhtumile sundis reageerima ka Lõuna-Korea valitsust, kes lubas asuda võitlema riigis lokkava mängusõltuvusega. Toona tegeles hinnanguliselt 30 protsenti korealastest innukalt internetis mängimisega.
Ühiskond seostas korealaste seas levinud mängusõltuvust kõrge stressitasemega, kitsaste korterioludega ning ka asjaoluga, et Koreas oli sel ajal maailmas inimese kohta kõige rohkem kiireid internetiühendusi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 26 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele