• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.11.07, 07:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valitsus on teenitult aasta käki laureaat

Esmakordselt anti logistika aastategude konkursil välja ka auhind Aasta Logistikakäkk, mis anti Eesti valitsusele "tähelepanuväärsete saavutuste eest Eesti ümbersõidu rajamisel". Auhind läks õigesse kohta, logistikafirmade jaoks keeras valitsus kokku korraliku käki.
Paari päevaga tänavu aprillis suutis valitsus nurjata eelmise kahe aasta logistikateo saavutused. Eelmisel aastal tiitli pälvinud AS Lextrans pidi Paldiski kaudu Venemaale kulgeva sõiduautode transiidi äri Eestist ära kolima. Tänasel päeval käib nende tegevus Soome kaudu.
Sama nukras seisus on üle-eelmise aasta logistikategu Sillamäe Sadam. "Kõik on aja maha võtnud ja passivad," sõnab sadama nõukogu esimees Tiit Vähi. See tähendab sadamaoperaatorite kuni miljarditesse kroonidesse ulatuvate investeeringute edasilükkumist, mis jätab aga sadamasse tulemata planeeritud kaubamahud.
Hävinud ei ole mitte ainult kahe viimase aasta logistikateod. Eesti taasiseseisvumise 16 aasta jooksul Eesti Raudtee ja Tallinna Sadama kaudu ülesehitatud eduka transiidiäri kaubavood on nüüd liikumas Eestist mööda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ainus helgem lootus on, et madalseisu aetud Eesti transiidiäri peab lõpuks lahendama probleemid, mis takistavad Aasia konteinerkaupade tulekut. Loodetavasti tunneb valitsus endal piisavalt süümepiinu ja aitab lahendada seni takistuseks olnud infrastruktuuriprobleemid, alates investeeringutest konteinerterminali rajamisse, kuni piiriprobleemide lahendamiseni Venemaaga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele