• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.12.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hea müügimees imab uusi oskusi kui käsn

Müügiinimesena edu saavutamise oluline eeldus on oskus olla nagu käsn ja imada teadmisi ning oskusi, tekitada sellega uusi harjumusi ja neid kasutada.
Paljud tööturule sisenejad eelistavad müügitööd ja sellega seonduvat ekslikult seetõttu, et kui tegemist on turunduse- või müügitööga, siis sellega saab hakkama igaüks. Ometi ei ole heaks müügimeheks saamine kuidagi sünnipärane eelis. Tavalisest müügiinimesest heaks müügimeheks saamise teel on esimene samm oma mugavustsoonist välja tulemine ja harjumuspärase käitumise muutmine. Olulist osa müügioskuste parandamise juures mängib iseõppimine.
Kindlasti on oluline oma ärimaastiku laiem tundmine - mida teevad konkurendid, mida prognoositakse. See info tuleb üles leida endal. Mõnikord on see lihtne ja jõuab sinuni uudistes, tihtilugu aga mitte ja oluline info tuleb ise üles leida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Näiteks praegu passiivsel kinnisvaraturul tegutsevatel maakleritel on igal nädalal uut informatsiooni lugeda nii ajalehtedest kui ka internetist. Et teha oma klientidele sobilik pakkumine, ei piisa ainult enda kogemusest. Tuleb tunda pangalaenude intressimäärasid ja tendentse, olla kursis arendajate tausta ja tehtud töödega, lähedusse planeeritavate kõrgehitiste ning lasteaedadega.
Omaalgatuslikkus on väärt omadus. Sageli kuuleme koolitusele tulnud müügimeestelt, et nad ei saa piisavalt juhtnööre ja koolitust, see aga välistab paremad tulemused. Tõepoolest - hea vabandus!
Edukas müügimees tunneb ise huvi oma pideva arengu ja teadmiste täiendamise vastu. Hea müügimees analüüsib iga õnnestunud ja ka ebaõnnestunud visiiti kliendi juurde. Viimasest sõltub paljuski julgus, kui suuri eesmärke püstitada - keskpäraseid või eesrindlikke.
Eduka enesetäiendamise tasuta tööriistad on eesmärgid, tegevusplaan ja järjekindlus. Et mitte end ulmeliste õpi-eesmärkidega koormata, on tegevusplaan kasulik jagada lühiajalisteks eesmärkideks. Näiteks: sel kuul loen ja töötan läbi konkreetse müüki käsitleva raamatu. Nädalavahetusel Tartusse sõites kuulan autos raadio asemel erialast CDd.
Info omandamine on lihtsam, sellest olulisem on aga loetu kohe kasutusele võtta. See eeldab oma harjumuste muutmist. Korraga kogu õpitu kasutuselevõtt on utoopiline, mõistlik on harjutada kõigepealt paari-kolme uut ideed ja tegevust, muuta nende kasutamine igapäevaseks ja seejärel ette võtta uute oskuste juurutamine.
Autor: Guido Paomees

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele