• OMX Baltic−0,05%309,35
  • OMX Riga−0,09%869,03
  • OMX Tallinn−0,03%2 077,8
  • OMX Vilnius0,03%1 210,02
  • S&P 500−0,03%5 886,69
  • DOW 30−0,42%41 923,18
  • Nasdaq 0,15%19 130,35
  • FTSE 100−0,11%8 716,45
  • Nikkei 2251,88%38 432,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,17
  • OMX Baltic−0,05%309,35
  • OMX Riga−0,09%869,03
  • OMX Tallinn−0,03%2 077,8
  • OMX Vilnius0,03%1 210,02
  • S&P 500−0,03%5 886,69
  • DOW 30−0,42%41 923,18
  • Nasdaq 0,15%19 130,35
  • FTSE 100−0,11%8 716,45
  • Nikkei 2251,88%38 432,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,17
  • 27.12.07, 12:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tehnoloogia areng muudab autosõidu ohtlikumaks?

Tihedama asustusega paikades liigeldes peab alati valvel olema autojuhtide suhtes, kes vahetavad ootamatult ridu, teevad nappe möödasõite või unustavad suunatuld kasutada – üldiselt tundub, et nad nagu ei märkakski teisi teel olevaid autosid. Tegelikult nad ei märkagi – sest nad räägivad näiteks telefoniga või saadavad parajasti sõnumit. Uurimused on näidanud, et nii pole autojuhil tõepoolest võimalik ümbrust tähele panna.
Kuigi tänu tehnoloogia arengule muutuvad autod järjest turvalisemaks, peame tehnoloogiat tänama ka üha uute autojuhtide käeulatuses olevate häirijate eest. Paarkümmend aastat tagasi sai telefoniga rääkida vaid kodus või töö juures laua taga istudes, see ei saanud kuidagi liiklust segada. Viimase paari aasta jooksul on olukord läinud hullemaks, sest mobiiltelefonidele on lisandunud näiteks ka MP3-mängijad või GPS-kaardiprogrammid.
Uurimused on näidanud, et autosõidu ajal telefoniga rääkiv või sõnumit saatev juht ei suuda ümbrust piisavalt märgata ning on seega ohuks nii endale kui teistele. Seetõttu on telefoni kasutamine autojuhtimise ajal paljudes riikides keelatud. Eesti liiklusseadus keelab juhil juhtimise ajal tegeleda toimingutega, mis võivad segada juhtimist või liikluskeskkonna tajumist. Kuid kas seadusest juhtide ohjeldamiseks piisab?
LiveScience kirjutas, et Inglismaal läbi viidud uurimuse kohaselt kasutab keelust hoolimata autoroolis telefoni pool miljonit inimest iga päev. Kardetavasti ei ole eesti juhid palju kuulekamad. Kes meist saaks kätt südamele pannes ütelda, et ta pole autoroolis olles kordagi telefoni vastu võtnud – kasvõi selleks, et lubada hetke pärast tagasi helistada?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Selle pärast ei pruugi muidugi midagi juhtuda. Enamasti ei juhtugi. Võib-olla ei juhtu mitte kunagi. Kuid arvestades, et paljud meist veedavad autoroolis täiesti arvestatava osa oma elust, ning liiklusõnnetuste sagedust, võib oluliseks osutuda ka väike muutus meie liiklemiskultuuris. Ilmselt ei jää praeguseks leiutatud käepärased meelelahutus- ja suhtlemisseadmed sugugi mitte viimasteks. Kindluse mõttes võiks kõik sellised vidinad sõidu ajaks pagasiruumi visata ning liiklusdžunglis ellujäämisele keskenduda.

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele