Eestis, Lätis ja Leedus läbi viidud uuringu kohaselt on Baltimaade pankade klientide suurimaks mureks aeglane teenindus ning kõrged teenustasud. Eesti tarbijaid häirivad pangateenuste puhul uuringutulemuste põhjal kõige enam pankade kõrged teenustasud ja et pangad huvituvad eelkõige oma kasumist.
GfK viis kolmes Balti riigis läbi pangandusturgu puudutava uuringu, mille käigus teostati 1500 näost näkku intervjuud (500 igas riigis) Eesti, Läti ja Leedu 15-74 aastaste alaliste elanike seas. Uuring viidi läbi 2007. aasta septembris-oktoobris.
Uuringu kohaselt kasutab 97% Eesti, 81% Läti ja 87% Leedu elanikkonnast pankade teenuseid. Eestlased on kõige internetisõbralikumad pangandusteenuste kasutajad - 69% vastanuist ajab pangaasju internetis. Lätis ja Leedus eelistavad inimesed pangaasju ajada pangakontoris ning internetipanga eelistajaid on kordi vähem.
Eestlaste põhipangad on ootuspäraselt SEB Eesti Ühispank ja Hansapank - mõlemad on tugevad tegijad ka naaberturgudel, inimesed nimetavad neid oma põhipangana kõige sagedamini.
Pangaeelistused erinevad vanusegrupiti. Näiteks eelistavad vanemas eas lätlased endiselt Latvias Krajbanka't, kunagise hoiukassa järeltulijat.
Peamiselt on Eesti, Läti ja Leedu tarbijad ühe või kahe panga kliendid, vähem on neid, kes ajavad asju läbi kolme või enama panga.
Lätlaste, leedukate ja eestlaste etteheited pankadele on sarnased - kõigil turgudel irriteerivad tarbijaid kõrged teenustasud ning aeglane teenindus. Eestlaste omapäraks on arvamus, et pangad hoolivad eelkõige oma kasumist. Seda arvamust jagavad ka lätlased ning leedukad, kuid neid ärritab see vähem või tajutakse seda harvemini.
Autor: ÄP
Seotud lood
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.