• OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,79
  • OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,79
  • 18.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Motomürinat Tartus Raadi lennuväljal

Pühapäeval peetakse Tartus Raadi lennuväljal ATVde ja quad'ide talvine meeskondlik kestvuskross. Mõõtu võetakse masinaklassides ATV, quad (meeskondlik) ja MX1 ja MX2 (individuaalne). Võistlused korraldab SK Motomeka.
Meeskond koosneb kahest võistlejast, kellest üks on kapten. Võistlustulemusi arvestatakse kapteni järgi. Võistkonnal on sama seljanumber, kuid numbrid on erinevat värvi: must ja punane.
Kapten kannab alati musta numbrit. Mõlemad meeskonnaliikmed peavad võistluse käigus läbima rada minimaalselt kahel korral ehk peavad tegema vähemalt kolm vahetust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ATVdel oodatakse pühapäeval rajale selliseid tegijaid nagu Taavi Raadik ja Priit Tääkre, Eero Leedmaa ja Raimo Oks, Marvo Kalmus ja Priit Pihlak, Andrus Vaks ja Gary Kevin Krõm Kawasakidel, Andres Timmusk ja Sander Raik Bombardieril jt. Quad'ide klassis osalevad Andro Halliko ja Cardo Veski Kawasakil, Kaspar Haiba ning Stefen Kirss Suzukil. Lisaks täiskasvanutele võistlevad lühemas kestvussõidus ka lapsed.
Esimese neljarattalise mootorratta ehk ATV tõi masstootmisena turule Honda Motors Corporation 1969. aastal, seega üle 35 aasta tagasi. Esimesed ATVd olid kolmerattalised, kuid aastal 1985 murdis Suzuki selle traditsiooni ning hakkas tootma just neljarattalisi tsikleid, mida hakati kutsuma quadracer'iteks. Sellest ajast on ATVsid pidevalt uuendatud ja arendatud ning nagu iga teisegi väärt sõiduriista puhul, hakati ka nendega võidu sõitma. Nii sündiski quadracing.
Eriti populaarne on quadracing USAs, kuid mitte ainult. 1990ndate keskpaigas tegeleti quadracing'uga väga hoogsalt ka meie põhjanaabrite, soomlaste juures. Sealt levis see ala ka 1994. aastal Eestisse, kui fanaatiline motokrossihuviline ja kümnekordne Eesti meister külgvankritega motokrossis Ivar Vaaderpass tõi esimese motokrossiks mõeldud ATV ka siia.
Kuna algselt oli Eestis ATV-sid vähe ja seetõttu ei olnud otstarbekas eraldi klassi moodustada, sõideti võistlustel koos külgvankritega tsiklitega. Ala populaarsus tõusis aegamööda ja 2004. aastal oli harrastajaid Eestis juba 20 ringis. Nende hulk on aastatega üha kasvanud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele