Poola tollitöötajad nõuavad 6479kroonist palgatõusu, valitsus on valmis nende palku tõstma sellest vaid kolmandiku jagu, kirjutas The Financial Times. Seetõttu on paljud tolliametnikud võtnud välja oma puhkused ja n-ö haigestunud, mis omakorda tähendab, et tuhandete veokitega tegeleb sageli vaid üks-kaks ametnikku.
Poola peaminister Donald Tusk külastas esmaspäeval ummistavat piiri ja ütles vihastele veokijuhtidele, et kuigi ta ei saa tollitöötajate palku tõsta, proovib ta ametnikele pakkuda muid mitterahalisi hüvesid. "Mul ei ole muud laskemoona kui mõistlik jutt," ütles Tusk.
Sel ajal kui valitus ja toll palga üle vaidlevad, kasvavad järjekorrad piiril. Siiani on piirijärjekorras oodates surnud kaks autojuhti ja rahvusvaheliste autovedude liidu hinnangul kaotavad transpordiettevõtted iga päev seisaku tõttu miljard eurot ehk 15,65 mld krooni.
"Me ei ole vaidluses osapool, vaid ohvrid. Me kannatame ja maksame segaduse tõttu," ütles liidu esindaja Anna Wrona.
Ka Valgevenet ärritavad pikad piirijärjekorrad Poola piiril. Valgevene justiitsministeerium teatas, et plaanib Poola vastu minna rahvusvahelisse kohtusse, kuna Poola kahjustab piirijärjekordadega ettevõtlust, kirjutas Lenta.ru.
Poolat läbib Euroopa Liidu ja Venemaa ning Ukraina vaheline transiit. Eelmisel kuul Schengeniga liitudes sai Poola piirist Euroopa Liidu idapiir.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.