• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 06.02.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Võit või ajaraisk?

Aripaev.ee lugejatest vastas 17% küsitlusele, millisel koolitusel sel aastal osaleda sooviksid, et nad ei soovi üldse koolitusele minna, kuna see on mõttetu ajaraisk.
Äripäev arvab, et nii suur protsent koolitust mõttetuks pidavatest vastajatest annab ettevõtetele põhjuse vaadata üle oma koolituskavad, analüüsida enam töötajate koolitusvajadust ning nõuda efektiivsemat koostööd ka koolitusfirmadelt.
Säärane liigne enesekindlus näitab, et koolitamine ja selle mõte on inimestele kaugeks jäänud. Kivisid võivad siinkohal enda kapsaaiast leida nii ettevõte ise kui ka koolituspartner. Koolitusvajadust pole ettevõtete poolt piisavalt kaardistatud, ega töötajate vajadusi analüüsitud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Koolituse valikul ei tohiks joosta turul olevate trendide järele, ega valida hetkel atraktiivsena tunduvaid kursusi, sest personali ei harita ju moe, vaid vajaduse pärast. Vajadust aitavad aga täita konkreetsete inimeste jaoks vajalikud ja arendavad koolitused. Kui koolitus
pakub lahendusi igapäevatöö paremaks ja efektiivsemaks täitmiseks, ei tunne osalejad ka end aega raiskamas.
Inimeste arendamise edukust soodustab pikemaajalise koolitusplaani koostamine, mitte jooksvalt turule tulnud koolituspakkumiste seast valimine ning arenguplaanis püstitatud eesmärkide täitmise jälgimine; ning peale iga koolitust saavutatud oskuste hindamine.
Koolituse efektiivsust aitaks tõsta ka pikemajaliste koolitustsüklite kasutamine, kus koolitusele järgneks paarikuine praktiseerimiseks mõeldud aeg ning seejärel analüüs. Nagu kirjutas eelmise aasta novembris ilmunud Koolituse erileht, Eesti ettevõtted eesmärkide täitumist ei analüüsi.
Ehkki majanduslanguse tingimustes võib ettevõtetel tekkida soov esimese kuluna kärpida koolituskulusid, on efektiivsem otsida uusi ressursse inimeste arendamise kaudu. Pealegi on rahunevas majanduses aega koolitamiseks.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele