Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennuk kui investeering

    "Meil on küll kolme peale oma lennuk, aga ühelgi meist pole piloodipabereid," põhjendab Priit Piilmann väikese, aga mugava reaktiivlennuki Learjet 60 ostmist. "Ja me ei käi sellega oma lennukirge rahuldamas. Lennuki ostmine on pigem investeering. Oleme selle andnud rendile lennufirmale Avies ning seda kasutavad põhiliselt Vene ärimehed. Venemaa on ses mõttes üsna arenenud ning peamisteks stardipunktideks on Moskva, Peterburi ja Sotši."
    Kui Piilmann, Kruuda ja Kangro soetasid endale mullu 12 aastat tagasi valminud lennuki, siis Endel Sifile kuuluv firma Harmony Aviation ostis laenurahaga sama tüüpi lennuki juba 2003. aastal ning see oli müügihetkel veidi üle kolme aasta vana. Toonane soetusmaksumus oli 117 miljonit krooni. Ka Sifile kuuluv lennumasin sõidutab peamiselt Vene ärimehi. Ettevõtte aastaaruande põhjal võib järeldada, et veidi vähem kui 10 protsenti lendudest on seotud Sifi ja tema firmadega.
    "Mina ise lendan täpselt nii palju, kui vaja, ning ma teatan Aviesele, kes lennukiga opereerib, oma lennud tavaliselt ette. Kui lennuk on vaba, võivad seda kõik huvilised rentida," selgitab Siff. Küsimuse peale, kas ta ka ise on püüdnud lennukirooli istuda, selgitab Siff, et selliste lennukite piloot peab olema professionaalne lendur. "Asi pole proovimises. Soovi korral võiksin endale saada maksimaalselt amatöörlenduri tunnistuse propellerlennukiga lendamiseks. Reaktiivlennuk on midagi muud."
    Tederi firmale kuuluv Cessna on Sifile kuuluvast Learjetist, milles on reisijatele kuni seitse mugavat nahktugitooli, vaid pisut suurem, ilmselt samast hinnaklassist ning on ehitatud kolm ja pool aastat tagasi.
    Aeronautikaklubi juht ja lennukiomanik Johan Pender sõnab, et lennuki ehitamise aasta ei oma mingit tähtsust. "Oluline on mootori vanus ja sellega lennatud tundide arv," tõdeb Pender.
    Kui jätta kõrvale 100 miljoni krooni kandis maksvad väikesed ja ülimugavad reaktiivreisilennukid, siis kui palju peab olema raha, et saada lennukiomanikuks? "Kõige levinuma neljakohalise propellerlennuki võib osta umbes poole miljoni krooni eest," ütleb Pender. "Võib osta küll ka 100 000 või 150 000 krooni eest, kuid siis tuleb lisaks mitusada krooni investeerida uude mootorisse. Kümneid miljoneid kroone maksvad lennukid pannakse tavaliselt ikka tööd tegema. Nii et huvilendudeks mõeldud väikelennukid on märksa odavamad."
    Pender kinnitab, et Eesti ärimeeste huvi ka ise piloodirooli taha istuda pole kuhugi kadunud. "Pigem on see huvi kasvanud. Meie klubist rääkides võin kinnitada, et igal nädalal otsib kontakti keskmiselt üks uus huviline."
    Eesti lennukite registrist leiab üsna palju kunagi Nõukogu õhujõududele kuulunud endisi õppehävitajaid, millelt on küll relvad maha monteeritud, kuid on jätkuvalt sõjalennuki välimusega. Neist seitse kuulub Apache Aviationile, prantslaste õhutsirkusele, mis käib üle maailma etendusi andmas. Ka Andres Rätsepp on ühe sellise hävitaja omanik.
    Alta Capitali ja selle sõsarfirmade kaudu mitmete suurettevõtete - näiteks Silvano Fashion Eestis, Lauma Lätis, Scantarp Soomes ja Mieszko Poolas, ostustaadiumis lisaks Kalev ja Tere - omanikeringi kuuluv Andres Rätsepp maandab pingeid lennukiroolis.
    Kui kaua Te olete lendamisega tegelnud?
    Mõned aastad. Piloodipaberid sain ma kolm-neli aastat tagasi.
    Miks Teil on kaks lennukit?
    Need on kaks täiesti erinevat lennuvahendit. Üks on reaktiivmootoriga kunagine õppehävitaja ja teine sportlennuk.
    Mida lendamine Teile pakub?
    Eks ma naudin seda. Lennundus on äärmiselt reguleeritud ja koolitatud ala, nii et mingi hulljulgusega pole siin midagi pistmist. Lennukiga lendamine on palju ohutum kui autosõit.
    Kui Teil on vaja näiteks Rootsi sõita, kas lähete siis oma lennukiga?
    Ei, kõik ärireisid teen ma reisilennukiga. Ise lennukirooli istumine on pigem hobi ja sportlik ettevõtmine. Olen vigurlennus tulnud näiteks Leedu meistriks ja korra teiseks jäänud.
    Kui tihti Te lendamas käite?
    Eks see oleneb paljuski vabast ajast ja ilmast, aga keskeltläbi mõned korrad nädalas.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Bigbanki laenuportfell tegi rekordi
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Bigbank avaldas 2024 aasta esimese kvartali tulemused, mille kohaselt brutolaenuportfell tõusis rekordilise 1,74 miljardi euroni, kasvades kvartaliga 86 miljoni euro võrra ehk 5% ja aastaga 325 miljoni euro võrra ehk 23%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.