• OMX Baltic0,14%296,18
  • OMX Riga0,15%916,95
  • OMX Tallinn0,03%2 030,98
  • OMX Vilnius−0,07%1 205,18
  • S&P 5000,73%6 345,06
  • DOW 300,18%44 193,12
  • Nasdaq 1,21%21 169,42
  • FTSE 100−0,29%9 137,75
  • Nikkei 2250,65%41 059,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • OMX Baltic0,14%296,18
  • OMX Riga0,15%916,95
  • OMX Tallinn0,03%2 030,98
  • OMX Vilnius−0,07%1 205,18
  • S&P 5000,73%6 345,06
  • DOW 300,18%44 193,12
  • Nasdaq 1,21%21 169,42
  • FTSE 100−0,29%9 137,75
  • Nikkei 2250,65%41 059,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,14
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • 15.05.08, 15:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ossinovski: sellise korralagedusega ei ole meil majanduskasvu loota

Kui meil kõigis majandusharudes valitseb samasugune korralagedus nagu raudteevedudes, siis millist majanduskasvust me üldse rääkida saame, ütles transiidiettevõtte Spacecom juhatuse esimees Oleg Ossinovski transiidikonverentsil.
Ossinovski sõnul on Spacecom, kes oli Eesti Raudteele ainuke tõsine konkurent, praeguseks turult lahkunud. Ossinovski sõnul Westgate'ist Eesti Raudteele konkurentsi ei ole. "Tegelikult ei ole me oma pille päriselt kokku pakkunud. Praegu me küll aktiivselt vedudega ei tegele, aga kuna nn raskevara ehk siis vedurid on meil olemas, ei välista me, et kord tuleb aeg, kus äratame vedurid talveunest ning asume uuesti tegutsema. Täna pakume me Iru depoos remonditeenust,“ rääkis mees.
"Me saime klientidelt vähem kui Eesti raudteele infrastruktuuri kasutamise eest. Praegu on selgelt näha, kui sandis olukorras on infrastruktuur, mille lagunemist võib iga päev jälgida. Kui võtta, et Läti ja Leedu soetavad endale uusi vedureid, siis viimasel ajal on raudtee saanud juurde kõigest kaks vedurit ja ka need ostis Spacecom,“ kirjeldas Ossinovski.
Lähiaastateks ennustab Ossinovski veohinna kolmekordistumist, kuna madalate hindade tõttu ei saa riik raudteelt midagi. "Millegipärast doteerivad Eesti maksumaksjad Venemaa naftagigante. Aga uskuge mind, neil on raha küllalt,“ sõnas transiidiärimees.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ossinovski sõnul on tulevikus aga veohindu raske tõsta, kuna sõlmitud on fikseeritud hinnaga pikaajalised lepingud. Lepingute sõlmimisel ei nähtud ette aga inflatsiooni järsku tõusu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 9 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele