• OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,9
  • OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,9
  • 15.05.08, 12:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: praegu saab ehitusi soodsa hinnaga

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles täna transiidikonverentsi TransEstonia 2008 avades, et praegu on hea aeg infrastruktuuri arendada, sest hangete tullakse tunduvalt soodsamate pakkumistega.
"Riskidele vaatamata kehtib tõsiasi, et võita saab vaid neid mänge, milles osaletakse,“ ütles Parts transiidikonverentsi avades. "Viimased andmed näitavad ka seda, et suuremahuliste ehitusobjektide riigihangetel tehtavad pakkumised on väga tuntavalt soodsamad hindadest, mida küsiti aasta tagasi. Riigil on selles olukorras tark arendada välja infrastruktuuri ning eelistada tuleb selliseid objekte, mis loomulikult loovad eeldusi edasiseks majanduskasvuks.“
Parts rääkis, et viimase aasta arenguid silmas pidades teeb riik neid investeeringuid, mis on ette valmistatud, ent on samas ka valmis enda kehtestatud regulatsioone vajadusel kohandama, võttes arvesse muutunud olukorda.
Transiidikomisjoni soovitusel on majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium valmistanud ette raudtee infrastruktuuri kasutustasude arvestamise metoodika muudatused, et mitte kaotada konkurentsivõimet liiga kiiresti tõusvate kasutustasude tõttu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Loomulikult jätkuvad riiklikud investeeringud transpordi infrastruktuuri, nii sadamatesse, raudteesse, maanteedesse kui ka lennujaamadesse. Sõlmitud on pikalt kavandatud Koidula raudteepiirijaama ehituse rahastamiseks vajalikud lepingud ning projekt on käivitunud.
Partsi sõnul ei saa me transiidist rääkides üle ega ümber Venemaast. Ka siis, kui räägime kaupade toimetamisest läänest itta, tuleb arvestada, et nende üheks oluliseks sihtkohaks on Venemaa. „Täna kohtuvad Euroopa Komisjoni, Eesti ja Venemaa ametnikud Narvas, et arutada sealseid piiriületuse probleeme, mille hulka kuulub ka uue piiriületuspunkti ja silla rajamine. Probleeme ei ole mõtet eitada ja kuigi mingi ülioptimistliku noodiga esinemiseks pole alust, võib tõdeda, et diskussioon vähemalt toimub,“ nentis Parts.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 7 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele