• OMX Baltic−0,05%309,35
  • OMX Riga−0,09%869,03
  • OMX Tallinn−0,03%2 077,8
  • OMX Vilnius0,03%1 210,02
  • S&P 500−0,56%5 888,55
  • DOW 30−0,58%42 098,7
  • Nasdaq −0,51%19 100,94
  • FTSE 1000,45%8 765,36
  • Nikkei 2251,88%38 432,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,61
  • OMX Baltic−0,05%309,35
  • OMX Riga−0,09%869,03
  • OMX Tallinn−0,03%2 077,8
  • OMX Vilnius0,03%1 210,02
  • S&P 500−0,56%5 888,55
  • DOW 30−0,58%42 098,7
  • Nasdaq −0,51%19 100,94
  • FTSE 1000,45%8 765,36
  • Nikkei 2251,88%38 432,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,61
  • 22.05.08, 09:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedo uus laev sai kiilu alla

Klaipedas asuvas Fiskerstrand BLRT tehases viidi eile läbi Saaremaa Laevakompanii poolt Väinamerele toodavatest laevadest esimese parvlaeva kiilupanemise tseremoonia. Asjaosaliste sõnul tähendavad lähiaastatel liinile tulevad laevad uut ajajärku siinse parvlaevaliikluse ajaloos.
“Reisijatel on nende laevade valmimise osas õigustatult väga suured ootused,” sõnas Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimees Vjatšeslav Leedo pidulikul tseremoonial, millest võtsid osa ka Eesti majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, Saare maavanem Toomas Kasemaa, Leedu transpordiminister Algirdas Butkevicius ja Klaipeda linnapea Rimantas Taraškevicius, kirjutas Oma Saar.
Tseremoonial presenteeriti kokkutulnutele ka osi, mis uuest laevast juba valmis on. Traditsiooni järgi pidavatki olema nii, et kiilutseremoonia jaoks peab laevast valmis olema vähemalt 50-tonnine tükk. Kokku koosneb laev 37 erinevast osast ning ühe laevakere ehitamiseks kulub 1700 tonni terast.
Kiilupanemise tseremoonia kulmineerus osapoolte nimedega plaadi kinnitamisega 67-tonnisele laevakere tükile, plaadi peale kinnitati laeva tellijat tähistav Eesti 1-kroonine ja ehitaja päritolule viitav Norra 10-kroonine münt. Hiljem pannakse mündid ka laeva kiilu sisse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

BLRT Grupi juhatuse esimehe Fjodor Bermani sõnul tulevad uued laevad seniehitatutest kaasaegseimad.
Sõlmitud kokkulepete kohaselt tuleb 2009. ja 2010. aastal saarte ja mandri vahelistele laevaliinidele kolm uut suurt laeva, millest igaüks mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat. Laevad on ca 97 m pikad, 18 m laiad, süvisega 4 m. Esimene laev valmib 2009. aasta esimeses pooles, mil hakatakse ehitama ka järgmist, ning kolmanda parvlaeva ehitust alustatakse 2009. aasta teises pooles. Ühe laeva ehitus kestab umbes aasta, koos projekteerimise ja mudelkatsetustega ligi kaks aastat. Laeva lõppviimistlus tehakse Norras.

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele