Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hea tõstuk vähendab firmas tööliste arvu

    Tõstuki hankimisel on vaja kõigepealt selgeks teha, milleks seda kasutama hakatakse ja milliseid operatsioone on võimalik teha kiiremini või efektiivsemalt. Traditsioonilistes tõstukite kasutuskohtades - ladudes, tootmises jm - on üldjuhul teada, milliseid töid tõstuki abil paremini saab teha. Kuid ka seal on vahel võimalik uut tüüpi tõstuki või lisaseadme abil märgatavat efekti saavutada.
    Väga oluline on tõstuki töökoormus. On kohti, kus tõstukid töötavad mitmes vahetuses ja pidevalt, samas võib vajadus olla ka ainult ühe koorma laadimine nädalas ja üksikute aluste tõstmine päeva jooksul. Ka sellistes kohtades tasub tõstuk üldjuhul ennast ära operatsioonide lihtsustumise ja kasvanud ohutuse ning ergonoomika tõttu. Tänapäeval peaks inimjõul raskuste teisaldamine olema viidud miinimumini.
    Töökoormusest tuleneb otseselt ka tõstuki valik. Pideval töötamisel tuleb kindlasti kasutada uusi tõstukeid ja neid kolme kuni nelja aasta järel vahetada. Sama koormuse jätkudes suureneb oluliselt riketest tingitud seisuaeg.
    Väikese koormuse puhul tasub kindlasti kaaluda kasutatud tõstuki hankimist. Väikese koormuse tõttu ei teki ka rikkeid eriti tihti ja nende parandamiseks jääb piisavalt aega.
    Tõstukite efektiivne eluiga on 10-15 aastat. Eluiga sõltub tõstuki tüübist. Teatud tõstukite puhul on eluiga näiteks vaid 3-5 aastat, kuid kindlasti kohtab ka Eestis 20-30 aasta vanuseid tõstukeid, mis siiski veel edukalt oma ülesandeid täidavad. Samas on nende käigushoidmine seotud suurte raskustega, kuna teatud varuosi peab tõepoolest lausa põlve otsas ise valmis tegema.
    Kuna nii uute kui ka kasutatud tõstukite pakkujaid on Eestis piisavalt ja ka kohapeal müüdavate kasutatud tõstukite valik on korralik, ei ole enam otstarbekas ise püüda kuskilt teisest riigist üliodavalt tõstukit hankida.
    Transpordikulu sööb ära hinnaeelise ja tehniline seisukord võib osutuda eeldatust oluliselt halvemaks.
    Euroopas on väga palju kasutatud tõstukite pakkujaid, kuid samas hea ostuna näiv 3000-4000eurone tõstuk on üldjuhul peaaegu taastamiskõlbmatus seisukorras, hoolimata pildil näha olevast korralikust välimusest.
    Konkreetse tõstuki mudeli valimiseks on oluline müüjale kirjeldada, mida ja kui palju tõstuk peab hakkama tõstma või liigutama. Tõstukeid kasutatakse väga palju ka ettevõttesisesel transpordil. Enamik müüjaid on valmis saatma ka oma esindaja kohapeale, et selgeks teha, millised on töötingimused ja täpsed operatsioonid, mida soetatava tõstukiga soovitakse teha. Selle järgi pakutakse sobivaim variant.
    Samuti on tõstukite laia kasutuse tõttu võimalik müüjatel oma kogemustele tuginedes pakkuda välja lahendusi, mida kasutatakse teistes tööstusharudes ja mis võivad anda parema tulemuse kui senikasutatud lahendused.
    Selline erinevate tegevusalade kogemuste kasutamine võib anda vahel üllatavalt häid tulemusi - näiteks mitme aluse korraga tõstmine, lisaseadmete kasutamine jne.
    Kuna tõstukid on suhteliselt kallid seadmed, siis on oluline ka sobiva finantseerimisskeemi leidmine. Nagu ikka, on kõige odavam ja lihtsam tõstuk välja osta ning kasutada seda kuni tema eluea lõpuni. Tegevuse ja keskkonna muutumise tõttu võib aga tekkida vajadus tõstukeid vahetada. Siis võib tõstuki müümine olla suhteliselt keeruline.
    Mida universaalsem tõstuk, seda likviidsem on see ka järelturul. Samas on ka nii spetsiifilisi tõstukeid, et nendel järelturu väärtus sama hästi kui puudub.
    Hea likviidsuse tõttu on tõstuki ostmist võimalik finantseerida enamiku suuremate liisingfirmade kaudu, kasutades tavapäraseid kapitali- või kasutusrendi skeeme. Lisaks on võimalik tõstukeid ka rentida. Selle juures tasub aga väga täpselt jälgida, mida rendihind tegelikult sisaldab.
    Lihtsama variandi puhul saab rendimakse eest õiguse tõstukit kasutada, kõik hooldus- ja remondikulud tuleb tasuda täiendavalt ning alati ei ole kindel seegi, kas tõstuk on ka kindlustatud. Kuigi rentimine tundub esmapilgul hea ja odav, on siin palju peidetud riske, mis võivad selle väga kahjulikuks muuta.
    Samas on olemas turul ka toode - täisteenusliising või täishooldusrent - kus rendimakses sisalduvad juba kõik prognoositavad kulud: tõstuki rent, kindlustus ja korraline hooldus. Lisatasu tuleb maksta ainult valest kasutamisest või lõhkumisest tingitud remontide eest.
    Praeguse kõrge inflatsiooni eest on end võimalik väga efektiivselt kaitsta, kasutades täishooldusrendi skeemi. Tehes nüüd lepingu viieks aastaks, on võimalik saada fikseeritud kuumakse eest tõstukit kasutada kogu rendiperioodi jooksul, sõltumata sellest, milline parajasti on inflatsiooni tase.
    Lisateenusteta rendihind võib esmapilgul tunduda küll soodsam, aga vaadates ette veidi pikemalt, on täishooldusrendi kasutamisel oluliselt suurem efekt. See võimaldab täielikult maandada inflatsiooniriski ja pika perioodi peale kulusid täpselt planeerida.
    Eesmärgiga vähendada tõstukite kasutamise kulusid, tuleb tihti ette olukordi, kus püütakse võimalikult palju vähendada tõstukite hooldamist ja tegeleda ainult rikete kõrvaldamisega.
    Samas tuleb tegelikult regulaarse hoolduse kasutamine kokkuvõttes odavam, kuna tõstuk on pidevalt töökorras ja korraliku ennetava hoolduse puhul rikkeid peaaegu ei tekigi.
    Siiani on üldjuhul kasutatud hooldusvahemiku määramisel tõstuki töötundide arvu ja kõik tootjad on püüdnud hooldusvälpa võimalikult pikaks venitada. Samas on Eesti kogemus näidanud, et kõige otstarbekam on tõstukite hooldust teha kindla ajavahemiku järel, mille pikkus on tavaliselt 1-3 kuud, sõltuvalt töökoormusest. Sellise variandi puhul on tõstuk pidevalt üle vaadatud, vajalikud kohad määritud ja, mis väga oluline, ka puhastatud.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.