• OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • 29.05.08, 15:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Energiasäästmine Helsingi moodi on elada kesklinnas

Helsingi on energiatarbimise vähendamise eesmärgil asunud võitlusesse valglinnastumise vastu, tuues üha enam inimesi elama kesklinna, rääkis III Läänemeremaade Energiadialoogil Gordon Douglas Helsingi linnaplaneerimise osakonnast.
„Inimesed ei taha ju iga päev poolteist tundi tööle sõita,“ ütles Douglas, kelle sõnul teeb Helsingi suuri ümberkorraldusi linnaplaneerimises, et ehitada juurde hulk kortereid keskklassile kesklinnas elamise võimaluse pakkumiseks. Sellega püütakse takistada Helsingist nii ida kui lääne suunal kulgevat valglinnastumise probleemi. Helsingi idee seisneb selles, et inimese elukoht ja töökoht on üksteise vahetus läheduses, mis kaotab vajaduse omada autot ning sellega linnatänavaid ummistada. „Me toome inimesed töökohale lähemale ja saavutame sellega energiasäästmise,“ märkis Douglas.
Küsimusele, kuidas kavatseb Helsingi suure hulga juurde tulevate majade korral parkimiskohtade probleemi lahendada, vastas Douglas: „Ei kavatsegi, sest me tahame vähendada autode arvu inimese kohta.“
Veel soovitas mees Tallinnal Helsingist eeskuju võtta ja linna kujundamisel lähtuda eelkõige energiasäästlikust planeerimisest ja mitte lasta kinnisvaraarendajatel ehitada maju sinna, kuhu nemad soovivad. „Tallinn peaks Soome eeskujul Põhjamaadele iseloomulikku heaoluriigi kultuuri jätkama,“ sõnas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Douglase sõnul on Helsingl kavas ehitada juurde 35% uusi metrooliine.

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele