• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • 01.12.08, 20:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford ja GM küsivad Rootsilt abi Volvole ja Saabile

Volvo omanik Ford ja Saabi omanik General Motors on pöördunud tütarettevõtteile majandusliku toe saamiseks Rootsi valitsuse poole.
Mõlemad USA firmad on avalikkusesse jõudnud info kohaselt kontakteerunud tööstusminister Maud Olofssoniga ja palunud riigil ühel või teisel moel tugevdada Volvo ja Saabi majandusseisu, kirjutas täna Helsingin Sanomat. Ameeriklastest omanikel on soov kahest Rootsi automargist neid müües lahti saada, kuid emafirmade majanduslik seis on praegu nii nõrk, et ilma omakapitali lisamata on Volvo ja Saab lähedal pankrotiseisule. Eelmisel nädalal ütles Olofsson, et enne abistamise otsustamist tahab valitsus saada selgust ettevõtete plaanidest.
Ajalehe Dagens Nyheterin avaldatud arvamusküsitluses soovis enamik rootslasi Saabi ja Volvo autotootmise säilitamist Rootsis ning olid nõus riigi abiga neile. 68% küsitletute arvates võiks Rootsi riik saada ettevõtete omanikuks vähemalt ajutiselt. Riigi valdkonda sisenemisel on ka vastaseid, nad viitavad muuseas Rootsi laevaehitusele, mis kahjumlikkuse tõttu lasti 1990ndatel aastatel kokku kukkuda. Autotööstuse kaitsjad on rõhutanud, et sõidukite tootmine on endiselt väga tähtis eksportiv tööstusharu ning kui lugeda juurde kõik autotootmisega seotud valdkonnad kuni terasetööstuseni välja, annavad autod Rootsis tööd umbes miljonile inimesele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele