• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 09.12.08, 13:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ideaalnaise kehastus on taas maailma vallutamas

Maailma kuulsaim kaunitar, Matteli loodud Barbie peab sel aastal ümmargust 50. sünnipäeva.
Olles kaotanud mõnevõrra turuosa oma noorematele konkurentidele Bratzile ja Hannah Montanale, on Mattel otsustanud korraldada terve rea Barbie-teemalisi üritusi üle maailma ning alustab tuuri Shanghais 36 000 ruutmeetri suurusel pinnal.
Financial Times võrdleb poodi roosa mekaga, mis püüab haarata enda küüsi ka tavalisest veidi vanemad austajad ning nende emad. Külastajad saavad einestada Barbie kohvikus või külastada Barbie spaad. Lisaks saavad tütarlapsed disainida Barbiele riideid ning osa võtta moe-show'st.
Mattel on sõlminud kokkuleppe ka disainer Vera Wangiga, kes paneb Shanghais 10 000 dollari eest müüki Barbiest inspireeritud pulmakleidi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Shanghai valik oli teadlik, sõnas Matteli üldjuht Richard Dickson Financial Timesile. „Barbie on populaarne igal pool, kuid Shanghais suhtuvad emad nukku lausa kirglikult,“ lisas ta. Põhjus on Hiina varasemas oluliselt tugevamas isoleerituses maailmast, kus praegustel emadel polnud omal ajal võimalik läänemaailma ilu sümbolit mingil moel oma mänguasjakasti saada.
Järgmine aasta tuleb Barbie-aasta, lubas Dickson. Nukk toob ettevõttele sisse 3 miljardi suuruse müügiosa igal aastal, kuid on viimasel ajal veidi vananenud, mida kasutavad hoolega ära uued konkurendid. Siiski ei lase Mattel kaunist mänguasja unustuste hõlma vajuda, vaid see on saanud endale uuema ja modernsema välimuse, tervete garderoobide viisi uusi riidekollektsioone, uue soenguga Keni ning särtsaka reklaamikampaania.
Ka järgmisel nädalal aset leidval New Yorgi moenädalal on Barbie üks sponsoritest. Dickson lubab, et Barbie taastab oma kõrge positsiooni moemaailmas ning tõukab kõik teised troonile ihkajad eemale. „Peame olema endas kindlad… see kaitseb meid konkurentsitihedas tulevikus,“ sõnas Dickson.
Matteli aktsia hind kerkis eilsel kauplemispäeval USA börsil 4,45 protsenti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele