• OMX Baltic−0,19%295,93
  • OMX Riga0,41%920,5
  • OMX Tallinn−0,07%2 035,24
  • OMX Vilnius−0,01%1 208,38
  • S&P 5001,13%6 445,76
  • DOW 301,1%44 458,61
  • Nasdaq 1,39%21 681,9
  • FTSE 1000,2%9 147,81
  • Nikkei 2251,36%43 301,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,84
  • OMX Baltic−0,19%295,93
  • OMX Riga0,41%920,5
  • OMX Tallinn−0,07%2 035,24
  • OMX Vilnius−0,01%1 208,38
  • S&P 5001,13%6 445,76
  • DOW 301,1%44 458,61
  • Nasdaq 1,39%21 681,9
  • FTSE 1000,2%9 147,81
  • Nikkei 2251,36%43 301,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,84
  • 12.05.09, 21:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet eitab Destia tõrjumist

Tänases Äripäeva juhtkirjas esitatud süüdistused, nagu oleks Maanteeamet Soome riigifirma Destia vaidlustatud riigihanke tühistamisega soosinud kodumaiseid firmasid ning kahjustanud Eesti mainet välismaal, ei pea paika, seisab ameti pressiteates.
Hanke menetluse kehtetuks tunnistamisel ei mänginud mingit rolli hankel osalevate firmade päritolu, vaid asjaolu, et esialgsetel tingimustel
väljakuulutatud riigihanke lepingut ei olnud enam võimalik sõlmida.
Võrreldes hanke esialgse väljakuulutamise ajaga, möödunud aasta suvel, on tänaseks riigi võimalused hooldetööde finantseerimiseks oluliselt vähenenud. Seetõttu ei pidanud Maanteeamet ka õigeks hanke jätkamist, olenemata sellest, kes esitasid riigihankele pakkumised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Maanteeameti riigihankemenetlus Keila teemeistri piirkonna riigimaanteede hooldaja leidmiseks peatus detsembris 2008 mittekvalifitseeritud ühispakkujate Destia Oy ja Turgel Grupp AS kaebuste tõttu.
Vaidluse põhjustas kvalifitseerimisnõuete erinev tõlgendamine, mis võis tuleneda hankedokumentides esitatud nõuete mittepiisavast kirjeldusest. Kuna vaidlustuste menetlemine kestis üle kehtiva hooldelepingu tähtaja, oli hädavajalik kehtiva lepingu pikendamine, mida tehti kaks korda, et tagada tee sõidetavus kuni uue hooldaja leidmiseni.
Destia toodud väide firma lahkumise põhjusena, et Eestis ei ole võimalik ausalt asju ajada, tekitab Maanteeametis nördimust. Destia on riigihangetel võitnud mitmeid lepinguid, mille alusel teostatakse tänagi erinevaid töid üle Eesti. Maanteeamet loodab ka edaspidi näha Destiat osalemas Eestis toimuvatel teetööde hangetel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 4 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele