• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,37%44 932,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,62
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,47%6 615,28
  • DOW 300,11%45 883,45
  • Nasdaq 0,94%22 348,75
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,37%44 932,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,62
  • 06.08.09, 07:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turismiekspert: Eesti peaks turismisektori luubi alla võtma

Kuna Eesti SKPst moodustab ligi 25% turismisektor, peaks just see sektor olema praegu majanduse prioriteet, ütles rahvusvaheline turismiekspert Pierre Blime.
Horizon Development Balticsi juhtiv partner Blime leiab, et Eesti turismisektori kasvu pärsivad enamasti kaks tegurit: kalliks muutunud reisisiht, kuna Eesti on osana vahetuskursimehhanismis sidunud oma valuutad euroga ning kehv lennuühendus. „Lisaks Estonian Airi sagedased muutused lennugraafikus. Samuti on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) tegutsenud Eesti reklaamimisel läbimõtlematult ja pillavalt,“ märkis ta.
„Turismisektoris on head ajad läbi terves maailmas, kriisi tõttu on igal pool keeruline. Kuid kuna Eesti SKPst moodustab ligi 25% turismisektor, siis peaks see sektor olema praegu majanduse prioriteet. Eestil pole ka suurt valikut ekspordiartikleid ning seetõttu tuleks turismisektori säilitamise ja kasvu nimel kasutada nö sõjatehnikat,“ rääkis Blime Äripäevale.
Ta ütles, et kuna Eesti krooni pole devalveeritud, on Eesti muutunud võrreldes paljude Euroopa riikidega kalliks turismisihiks. Hinnad on siin alates 2005. aastast tõusnud ca 30-40%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Blime alustas tööd Balti riikides 2004. aastast ning kuni eelmise aastani loopis EAS tema sõnul valimatult raha paremale ja vasakule. „EAS peaks kampaaniate tegemisel olema rohkem selektiivne sihtturu riikide valikul ning rohkem kontsentreeruma Eesti jaoks olulistele turgudele.“
„Muutus toimus alles eelmisel aastal, kui EAS suutis majandusolukorraga kohaneda. EAS on aru saanud, et Eesti kui brändi müümine ei toimi enam. Modernses sõjatehnikas on laiaulatuslikud Eesti brändi kampaaniad vahetatud välja spetsiifiliste tegevuste vastu,“ nentis Blime.
Tema sõnul peaks EAS veel efektiivsemalt tegutsema, kuna turismisektor on Eesti majandusele väga oluline, kuid samas tegutseb see paremini kui teiste Balti riikide ja näiteks Rootsi turismiesindused.
Blime on töötanud 10 aastat turismiarenduse eksperdina Prantsusmaal, USAs, Sloveenias, Rootsis ning Balti riikides alates 2004. aastast. Ta teeb koostööd 100 turismifirmaga, kes toovad Eestisse ja Balti riikidesse turiste.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele