Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarbijakäitumine muutunud

    Olen põnevusega kuulanud mitmeid mõttevahetusi teemal, kuidas tuleks hakata tulevikus majanduse tõusufaasis hinda tõstma nendel toodetel, mida praegu poole hinnaga või veel odavamalt müüakse.
    Meediaagentuuri PHD tehtud uuringus küsiti erinevates Euroopa riikides inimeste käest arvamusi müügi ja turunduse kohta. Vastustest selgus mitu huvitavat tõsiasja. Nimelt ootavad vastajad praegu paremat kvaliteeti ja rohkem väärtust oma raha eest kui varem ning paljud küsitletutest tunnistasid, et nad on majanduse languse ajal hakanud eelistama paljudes kategooriates oma lemmikbrändide odavamaid tooteid või vahetanud oma lemmikbrändid odavamate vastu.
    Eriti huvitav oli aga paljude vastajate tõdemus, et nad plaanivad sarnast ostukäitumist jätkata ka siis, kui olukord majanduses paraneb. Seega tarbijate ostukäitumine on paljudes valdkondades lõplikult muutunud.
    Turundajad aga ei saa enam kunagi nii lihtsalt puusalt tulistada nagu varem. Kampaaniate õnnestumiseks on vaja väga täpselt analüüsida klientide muutunud ostukäitumist ning saada aru, mille eest klient on nõus maksma oodatud hinda. Vastavalt sellele on ka vaja korrigeerida toodete või teenuste portfelli lisades ja kasvatades sisenemishindadega (i.k. entry prices) toodete osakaalu ning optimeerides kõrgema hinnatasemega toodete pakkumise struktuuri, panustades elujõulisematele ning lõpetades kiiresti nõrgemate toodetega.
    Hea näide on ka trend, mis on alguse saanud Rootsist, kus järjest enam tootmisettevõtteid hakkab looma teenuseid selleks, et lähiaastatel selle alusel käibeid ca 20-30% võrra kasvatada.
    Näiteks Volvo on eesmärgiks seadnud, et 2015. aastaks peab koguni 50% nende käibest tulema teenustest. Ja siinkohal ei ole tegemist mitte nn traditsiooniliste teenustega, nagu toodete järelmaks või hooldus, vaid hoopis uute klientide vajadustele vastutulemise viisidega.
    Selle asemel, et müüa kliendile 100 bussi, pakutakse busside kasutamise teenust, kus Volvo tagab selle, et bussid on kogu aeg kliendi käsutuses. Arve esitatakse mitte busside, vaid nende kasutamise aja eest.
    Oluline edu faktor on ka ühistele eesmärkidele fokusseerimine kogu ettevõttes. Ebakindlas keskkonnas, kus pea iga ettevõte on pidanud töötajaid koondama, viima osalisele tööajale või vähendama palku, on järjest keerulisem tagada töötajate motiveeritus ja koostöö.
    Praegu ei saa aga enam mitte ükski ettevõte endale lubada seda, et sisemise kommunikatsiooni- või koostööhäire tõttu on kaupluses meie toode läbi müüdud, teenindaja käitub ükskõikselt või ebaviisakalt, turundusosakond on unustanud müügiosakonda olulisest kampaaniast informeerida või tootmine otsustab ilma müüjatega nõu pidamata igaks juhuks mingeid tooteid tagavaraks valmistada.
    Oluliselt rohkem kui varem tuleb töötada ettevõtte missiooni, visiooni, väärtuste, strateegia ja eesmärkide viimisel iga üksiku töötajani. Turundusosakond on paljudes ettevõtetes lõpmatus kärbete keerises olude sunnil pandud olukorda, kus vahendid turundamiseks on järsult vähenenud. Paljud ettevõtted on leidnud, et mitteturundamine on lühiajaliselt sobiv lahendus.
    Analüüsides eelmise kriisi järgset toibumist, oli selgelt näha, et võitsid need, kes kriisi ajal olid nõus oma kasumi vähenemise hinnaga investeerima turundusse ja olema klientidel meeles olenemata sellest, et see lühikeses perspektiivis end ära ei tasunud. Nende ettevõtete müügi taastumine oli kriisi järel oluliselt kiirem kui neil, kes turunduse investeeringuid vähendasid. Langenud reklaamihindu vaadates on ju enesestmõistetav, et varasema reklaami investeeritud raha eest saab nüüd oluliselt rohkem kontakte ja parema nähtavuse.
    Eesti ettevõtetel on senini olnud suund teha pigem suuremaid kampaaniad, kuid harva. Samas aga on kriisi ajal edukad pigem need, kes end pidevalt kliendi teadvuses hoiavad. Kampaaniate ajal küll meedia maht tõuseb, kuid n-ö auru peab jätkuma ka selleks, et kampaaniatevahelisel ajal kliendil meeles olla.
    Kaks tugisammast, mis aitavad kriisist paremini taastuda, on innovatiivne tootearendus ja regulaarne turunduskommunikatsioon.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.