Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autotööstus võtab rattaid alla

    Kuigi kindlust ja suurt rõõmu on veel vara tunda, annab maailma autotööstus siiski juba selgemaid toibumise signaale.
    USA oktoobri müüginumbrid olid üsna julgustavad - Ford müüs eelmise aastaga võrreldes 3,1% enam autosid, General Motors suutis müüa 4,1% rohkem, Nissan 5,6% ja Toyotagi lisas veidi. Chrysler pidi siiski tunnistama 30%-list müügi kukkumist. Kogu USA automüük jäi oktoobris eelmise aasta samale ajale küll veidi alla, kuid esimest korda sel aastal müüdi ilma ergutusteta aasta baasil üle 10 miljoni sõiduki.
    Oktoobrikuu müüginumbritele lisab kaalu asjaolu, et seda ei toetanud enam valitsuse augustikuus lõppenud romuprogramm. Viimane tähendas vana auto tagastamisel kuni 4500 dollari suurust soodustust uue auto hinnast. Kui programmi lõppemine tõi septembris USA automüügile korraliku, pea neljandikulise müügi kukkumise, siis oktoobrikuu tulemused viitavad juba positiivsematele arengutele - ilma valitsuse ergutuseta on USA autotööstus tasapisi ise hakkama saamas. Kuigi lähematel kuudel võime veel langusi näha, on üsna võimalik, et kõvasti räsida saanud USA autoturg hakkab paika loksuma. Ilus üllatus oli seegi, et Ford suutis lõppenud kvartalis oodatud kahjumi asemel näidata pea miljardini küündinud kasumit. Ilusamaid tulemusi ja paremaid prognoose on avaldanud teisedki autotootjad.
    Kui vaadata laiemalt, siis võib rahulikum olla ka kogu globaalse autoturu suhtes, vähemalt selliseid signaale autotootjad annavad. Nii tõstis Toyota oma järgmise aasta märtsis lõppeva majandusaasta globaalse müügimahu veidi üle seitsme miljoni sõiduki. Alles augustis prognoosis maailma suurim autotootja, et müüb aastaga 6,6 miljonit sõidukit. Eelmisel majandusaastal vähenes Toyota müügimaht 15% ehk 7,57 miljoni ühikuni. Uus prognoos peegeldab seega paranevat turuolukorda kogu maailmas, sealhulgas USAs ja Euroopas.
    Eile teatas Toyota, et suutis pärast kolme kvartalit septembriga lõppenud kvartalis taas kasumit teenida. Maailma suurima autotootja kasum kukkus eelmise aastaga võrreldes küll 84% ehk 242 miljonile dollarile, kuid ületas siiski turu ootusi. Kogu majandusaastaks ootab Toyota nüüd 2,2 miljardi dollari suurust puhaskahjumit, eelmine prognoos nägi ette 5 miljardi dollari suurust miinust. Lisaks teatas Toyota, et loobub kulude kokkuhoiu eesmärgil vormel 1 sarjas osalemisest.
    Paremaid prognoose on viimasel ajal välja öelnud teisedki Jaapani autotootjad. Honda teatas oktoobris, et ootab käesolevaks majandusaastaks esialgsest prognoosist neli korda suuremat ehk 1,7 miljardi dollari suurust kasumit. Sel nädalal avaldas ka Nissan, et prognoosib järgmise aasta märtsiga lõppevaks majandusaastaks endise 1,8 miljardi dollari suuruse kahjumi asemel nüüd 0,44 miljardi dollari suurust kaotust. Sealjuures suutis Nissan ka lõppenud kvartalis pakkuda üllatavalt hea tulemuse - kolme kuuga teeniti 270 miljonit dollarit kasumit, sarnaselt Toyotaga pidi ka Nissan eelnenud kolmel kvartalil kahjumit tunnistama. Jaapani autotootjatel aitab paremini hakkama saada valitsuste võetud suund ökonoomsetele autodele.
    Kui autode müük USAs on andmas lubavaid stabiilsusmärke, ent on sarnaselt Euroopaga endiselt habrastel alustel, siis üsna korralikku leevendust pakub õnneks Hiina turg, kus automüük aina kasvab. Näiteks müüs Nissan Hiinas majandusaasta esimese kuue kuuga 48% rohkem autosid kui mullu samal ajal.
    Veidi kindlust autoturu suhtes võiks sisendada ka General Motorsi otsus Opel endale jätta, mis tähendab, et USA suurima autotootja häda on väiksem, kui ehk mõni aeg tagasi arvata võis.
    Kokkuvõtvalt võiks autotööstuse suhtes seega olla ettevaatlikult lootusrikas, umbes nii nagu maailma võimsamate autotootjate juhid ise oma kommentaarides. Viimased märgivad oma väljaütlemistes ühtemoodi, et autotööstused on kriisiga küll juba üsna hästi kohanenud, kuid ebamäärasus tuleviku suhtes püsib. Üheks suuremaks mureks on endiselt USA kasvav tööpuudus, mis ei tee ka autotootjatele käivete ja kasumiridade parandamise just lihtsaks ülesandeks.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Finantsinspektsioon tegi Funderbeam Marketsile ettekirjutuse
Finantsinspektsioon tegi 6. mail Funderbeam Marketsile ettekirjutuse, millega kohustab investeerimisühingut kõrvaldama kohapealse kontrolli käigus tuvastatud puudused, et investeerimisühingus ei ole alati tagatud kaitseliinide lahusus ja sõltumatus juhatuse ning üksuste tasandil.
Finantsinspektsioon tegi 6. mail Funderbeam Marketsile ettekirjutuse, millega kohustab investeerimisühingut kõrvaldama kohapealse kontrolli käigus tuvastatud puudused, et investeerimisühingus ei ole alati tagatud kaitseliinide lahusus ja sõltumatus juhatuse ning üksuste tasandil.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Bentley Continental GTC roolis tundub elu kui lill
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.