Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütuseaktsiisi tõusu tasub teenusetellija oma kaukast

    Hulgi- ja jaekaubandusega tegeleva Jalajälg ASi juhataja Rainer Tops nentis, et siiani ei ole veoteenust pakkuvad partnerid hinnatõusu osas nende poole pöördunud. "Meil on mitu teenusepakkujat ja lepinguid oleme läbi vaadanud vastavalt vajadusele," rääkis ta.
    Ka Balbiino ASi logistikajuhi Raul Lillestiku sõnul pole keegi teenusepakkujatest veel survet avaldanud. "Meil on etteteatamise ajad ja ega oska arvata, kas hinnatõusu jutuga tullakse või mitte. Pigem arvan, et ei tulda. Turuseis on ju selline, et klienti on vaja igal juhul hoida," rääkis ta.
    Balbiinole pakub teiste hulgas teenust Aviator OÜ. Ettevõtte juhataja Urmet Maripuu vastas küsimusele, kas nende klientidel on põhjust seoses aktsiisitõusuga veoteenuse hinnatõusu karta, et keegi peab ju selle kinni maksma. "Ei oska küll öelda, millises mahus - pole veel täiendavaid kulutusi välja arvestanud," märkis ta.
    Rahvusvahelisi vedusid aktsiisitõus Eestis Maripuu sõnul ei mõjuta. "Seal on mahud suuremad ja niipalju oleme mõelnud, et kui Leedus aktsiisitõusu ei tule, suuname oma põhitankimised Leetu," avaldas ta ettevõtte plaanid hakkamasaamiseks.
    Eestisiseste vedude osas on Aviatoril mitmete klientidega lepingud, kus kütuse lisa on sisse kirjutatud ning hinnatõusu puhul võetakse lihtsalt uus teenushind. "Ega 100% ei saa kindel olla, et klient parema pakkumise ahvatlusega kaasa ei lähe, aga ma väga ei usu. Meie kliendid vaatavad teenust kompleksselt, mitte vaid hinnast lähtudes," sõnas firma juhataja.
    Maripuu ei arva, et aktsiisitõus veonduses pankrotilainet kasvataks. "Kes hädas, on hädas niigi. Kui krediidiinfot vaadates on näha, et mitmetel transpordifirmadel on suured maksuvõlad üleval, mille arvelt oma kulusid säästetakse. Veosektoris on üksjagu firmasid oma uksed kinni pannud," märkis ta.
    Abiveod OÜ tegevjuht Raivo Pukk seevastu kütuseaktsiisi tõusu nii rahulikult ei suhtu. "Jama on, ja jama alles tuleb! Pankrotilaine tuleb. Kui kusagil üks ots käriseb, siis paisub see laineks," hoiatas Pukk.
    "Kui tõstan hinda kas või natuke, siis seisan. Kui säilitan vana hinna, siis saab veel kuidagimoodi hakkama...," lisas ta.
    Puki seletusel on nüüdsel ajal vähimgi hinnatõus kliendile signaaliks, et minna teise vedaja juurde. "Riik sellest aktsiisitõusust midagi ei võida. Küll leitakse muid võimalusi - tehakse mustalt... Meie ühiskonnas pole teisiti võimalik," selgitas ta, kuidas Eesti majandusel ja eriti veondusel on võrreldes Läänega ikka väga õhuke rasvakiht.
    Aktsiisitõus mõjub ikka palju. Kui palju täpselt, ei oska veel öelda, kuivõrd ekspedeerimise teenuse hinna kujunemise maatriks on keeruline - see koosneb kütuse hinnast, nõudlusest-pakkumisest, ekspordist-impordist jms.
    Ekspedeerijate teenuses on kütusehinna osa 25-30 protsenti.
    Tõus ei pea minema vedajate ja ekspedeerijate arvelt, vaid ikka lõpptarbija arvelt - muidu meie sektorit varsti polekski. Kui maailmaturul kütuse hind langeb ja Eestis aktsiis tõuseb, siis pole nagu väga põhjust teenusehinda tõsta.
    Autor: Tea Taruste
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Pessimism USA intressimäärade langetamise osas mõjus turgudele pärssivalt
Föderaalreservi esimees Jerome Powell ütles teisipäeval, et inflatsiooni surumine keskpanga poolt seatud 2% tasemeni võtab oodatust kauem aega, mistõttu pole selge, millal intressimäärasid ikkagi langetatakse. Wall Street võttis uudise tõrksalt vastu: ehkki Dow 30 lõpetas napilt rohelises +0,17%, siis Nasdaq taandus -0,12% ning S&P 500 kukkus -0,21%.
Föderaalreservi esimees Jerome Powell ütles teisipäeval, et inflatsiooni surumine keskpanga poolt seatud 2% tasemeni võtab oodatust kauem aega, mistõttu pole selge, millal intressimäärasid ikkagi langetatakse. Wall Street võttis uudise tõrksalt vastu: ehkki Dow 30 lõpetas napilt rohelises +0,17%, siis Nasdaq taandus -0,12% ning S&P 500 kukkus -0,21%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raadiohommikus: 5MIINUSE börsirämmarist ja kinnisvarast nii meil kui Hispaanias Uus võimalus: jäta küsimusi hommikuprogrammi külalistele
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.