• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.12.09, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viking Line'i uus juht lisab firmale kuraasi

"Sellist Rootsi lauas söömist mujal maailmas enam nii palju ei kohta, samuti pole õieti kuskil enam taolisi mängutubasid, kus on vaid pallimeri," rääkis joviaalne ja kiire jutuga Backman intervjuus Äripäevale. Inimesed muutuvad, reisivad rohkem, ja nii on vaja uusi ideid ka Läänemerele.
Esimesena tahab veebruarist ohjad haarav uus juht värskendada Turu-Stockholmi liini, kus Tallinki uuem ja suurem laev Galaxy on Viking Line'ilt kliente viinud.
Eelistus on ehitada täiesti uue kontseptsiooniga uus laev ja tekitada turul taas vau- efekt, mis omal ajal kaasnes Silja Serenade'i ja Silja Symphony tulekuga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka Tallinna-Helsingi liinil pole arenguvõimalused ammendunud, ehkki aastaid on räägitud ülepakkumisest. "See on kasvav turg ja ühe alusega on raske," ütles Backman XPRSi praegusele sõidugraafikule viidates. Viking Line'il pole siin õiget kruiisilaeva ja ka kiirlaevadega ei pea tingimata opereerima Linda Line üksi.
Ühendusest Riia ja Stockholmi või Tallinna ja Stockholmi vahel Viking Line huvitatud ei ole. "Stockholmi ja Balti riikide vahelised liinid ei paista praegu olevat koht, kus raha teenitakse," tõrjus Backman.
Küll aga huvitub Viking Line'i uus juht taas Peterburi suunast. Venemaa on ainus suur riik Euroopas, kus praegu veel oma kruiisifirmat ei ole, huvi aga küll," ütles ta.
Seni on Viking Line'i seisukoht olnud, et praegu pole õige aeg Venemaale minna. "Tahan ise otsustada," ütles Backman, nähes suurima probleemina reeglite heitlikkust ja raskusi õige partneri leidmisel.
Selle väitega Backman ei nõustu, et laevareisijate hulka Läänemerel kasvatada ei anna. "10-20% kasvu on täiesti võimalik," ütles ta, kuna reisijate üldarvus on palju korduvreisijaid. Paljud soomlased ja rootslased pole laevareisi veel kunagi ette võtnud. "Oluline on need inimesed pardale saada," ütles Backman. Alles siis on mõtet vaagida, kuidas Läänemerele tuua Ameerika või Hiina turiste.
Tallinkiga loodab Backman head avatud dialoogi. Ta meenutas, kuidas Silja ja Viking Line'i juhid on läbi aegade koos saunas käinud, mis sest et konkurendid. Kaks suurt jäävad Läänemerele ikka, ütles Backman - alguses olid soomlased, siis britid, nüüd eestlased.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele