• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,21%38 871,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,91
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,21%38 871,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,91
  • 09.01.10, 13:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kilk: SASi asemelpartneriks Finnair

Eesti rahvusliku lennukompanii Estonian Airi partneriks võiks SASi asemel olla Finnair, pakkus ettevõtja Rein Kilk laupäeval Kuku raadio saates „Keskpäevatund“.
„SASil on endal praegu palju probleeme, aga Finnair – jättes kõrvale paar sealset streiki viimastel aastatel – toimib edukalt ja tõhusalt,“ põhjendas Kilk. „Ja Helsingis asub ka meile kõige lähem lennujaam.“ Kilk oli veendunud, et Eesti enda rahvuslik lennukompanii üksi, eriti praeguses majandusolukorras, ei suudaks firmat edukalt majandada.
Saatejuht Priit Hõbemägi meenutas, et kui omal ajal hakati Estonian Airi erastama, oli Finnair üks suuri pretendente osaluse ostmisel. „Minu mäletamist mööda oli aga poliitiline surve tookord nii suur ja erastamisel jäi ikkagi peale SAS, ehkki paljud pooldasid Finnairi,“ ütles Hõbemägi. Samas lisas ta, et tal isiklikult on jumala ükskõik, kellele lennufirma kuulub. „Peaasi kui jalgadel oleks ruumi ja saaks midagi süüa,“ lausus ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Saatekülaline Ainar Ruussaar oli aga seda meelt, et ühel riigil peab ikka rahvuslik lennukompanii olema. „Küsimus on selles, kui suur peaks olema riigi osa lennukompaniis, ja kui riik peaks SASi praeguse 49 protsendi suuruse osaluse ära ostma, siis millise osa võiks ta edasi müüa.,“ arutles Ruussaar.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele