• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 18.01.10, 09:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigihangete amet ei leidnud alust Loo-Maardu hanke tühistamiseks

Äripäeva artiklist ajendatuna esitas riigihangete amet järelepärimise maanteeameti tegevuse kohta Loo-Maardu teelõigu hankes, kuid leidis, et hanke tühistamiseks pole alust.
Äripäev pööras 6. jaanuaril ilmunud artiklis tähelepanu asjaolule, et maanteeameti hangete osakonna juhataja Märt Kiiseli abikaasa Ingrid Aloe-Kiisel on ASi Nordecon International õigusdirektor. Nordecon Internationali tütar Nordecon Infra osaleb aga aktiivselt teedeehituse riigihangetel.
Riigihangete ameti õigusnõunik Peeter Milvere ütles, et ametil tekkis artikliga tutvudes kahtlus, et käimasoleva Loo-Maardu teelõigu ehituse hanke pakkumiste hindamine ei pruukinud olla objektiivne. Maanteeametilt küsiti sellekohaseid selgitusi ning arvamust hanke kehtetuks tunnistamise kohta.
Maanteeameti vastuskiri riigihangete ametile ei ole avalik, kuid maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu sõnul selgitati selles hanke läbiviimise korda ja kuidas välditi huvide konflikti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Kirja kesksemaid teemasid oli see, et hanke korrast tulenevalt oli meie endine töötaja (Märt Kiisel – toim.) küll hankekomisjoni esimees, aga tal ei olnud hääleõigust,“ ütles Kasesalu.
Milvere sõnul andis maanteeamet ammendavad selgitused ning riigihangete amet otsustas läinud kolmapäeval, et hanke tulemuse kehtetuks tunnistamiseks ei ole alust.
Loo-Maardu teelõigu ehitushanke parimaks pakkujaks on tunnistatud ASi Merko Ehitus, Tallinna Teede ASi ja SIA Merks ühispakkumine. 
30 miljonit krooni kõrgemat hinda küsinud Nordecon Infra esitas 4. jaanuaril otsuse peale vaidlustuse, kuid selle menetlemine peatati riigihangete ametis alustatud järelevalvega maanteeameti tegevuse üle.
Kasesalu sõnul toimub sel nädalal riigihanke vaidlustuskomisjoni istung ning siis selgub, kuidas hankega edasi minnakse.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele