Äripäeva artiklist ajendatuna esitas riigihangete amet järelepärimise maanteeameti tegevuse kohta Loo-Maardu teelõigu hankes, kuid leidis, et hanke tühistamiseks pole alust.
Äripäev pööras 6. jaanuaril ilmunud artiklis tähelepanu asjaolule, et maanteeameti hangete osakonna juhataja Märt Kiiseli abikaasa Ingrid Aloe-Kiisel on ASi Nordecon International õigusdirektor. Nordecon Internationali tütar Nordecon Infra osaleb aga aktiivselt teedeehituse riigihangetel.
Riigihangete ameti õigusnõunik Peeter Milvere ütles, et ametil tekkis artikliga tutvudes kahtlus, et käimasoleva Loo-Maardu teelõigu ehituse hanke pakkumiste hindamine ei pruukinud olla objektiivne. Maanteeametilt küsiti sellekohaseid selgitusi ning arvamust hanke kehtetuks tunnistamise kohta.
Maanteeameti vastuskiri riigihangete ametile ei ole avalik, kuid maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu sõnul selgitati selles hanke läbiviimise korda ja kuidas välditi huvide konflikti.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Kirja kesksemaid teemasid oli see, et hanke korrast tulenevalt oli meie endine töötaja (Märt Kiisel – toim.) küll hankekomisjoni esimees, aga tal ei olnud hääleõigust,“ ütles Kasesalu.
Milvere sõnul andis maanteeamet ammendavad selgitused ning riigihangete amet otsustas läinud kolmapäeval, et hanke tulemuse kehtetuks tunnistamiseks ei ole alust.
Loo-Maardu teelõigu ehitushanke parimaks pakkujaks on tunnistatud ASi Merko Ehitus, Tallinna Teede ASi ja SIA Merks ühispakkumine.
30 miljonit krooni kõrgemat hinda küsinud Nordecon Infra esitas 4. jaanuaril otsuse peale vaidlustuse, kuid selle menetlemine peatati riigihangete ametis alustatud järelevalvega maanteeameti tegevuse üle.
Kasesalu sõnul toimub sel nädalal riigihanke vaidlustuskomisjoni istung ning siis selgub, kuidas hankega edasi minnakse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!