• OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • OMX Baltic0,11%294,73
  • OMX Riga−0,02%916,74
  • OMX Tallinn−0,14%1 985,82
  • OMX Vilnius0,34%1 233,02
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,15%9 283,29
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,77
  • 06.01.10, 06:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet kaotas huvide konflikti ohu

Maanteeamet vabastas töölt hangete osakonna juhataja Märt Kiiseli, kelle abikaasa on Toomas Lumani suurosalusega ASi Nordecon International õigusdirektor. Nordecon Internationali tütar Nordecon Infra osaleb aktiivselt ameti teedeehituse hangetel.
"Liitsime riigihangete ja õigusosakonna ning üks juhataja koht jäi üle," põhjendas maanteeameti peadirektori asetäitja halduse alal Margus Suik, miks uuel aastal Kiiseli teenetest loobuti. Samas on amet saanud märkusi võimalikust huvide konfliktist ning ka seda arvestati töösuhte lõpetamisel.
Hangete osakonna endise juhi naine Ingrid Aloe-Kiisel töötab juba mitu aastat Lumani juures, alustades 2006. aastal Eesti Ehituse juristina, eelmisel aastal sai temast Nordecon Internationali õigusdirektor. Lisaks on ta mitme kontserni kuuluva ettevõtte nõukogu liige.
Kiisel: kedagi ei eelistatud

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viis aastat maanteeametis hangetega tegelenud Kiiseli sõnul on amet oma otsustes olnud professionaalne, otsused on olnud seadusega kooskõlas ja kedagi pole eelistatud.
"Siin tasub ühe rohelise äriühingu (Merko Ehitus - toim) poole vaadata," selgitas Kiisel, miks amet on saanud signaale huvide konflikti kohta.
Jõuliselt tee-ehituse turule trüginud Merko Ehitus on senised turuosaliste paikaloksunud suhted segi löönud ning ükski suurem hange ei möödu ilma vaidlustamiseta.
Kiiseli sõnul on ehitustööde hangete puhul kõik vaidlustused teinud Merko Ehitus või siis on teised teinud vaidlustusi Merko Ehituse vastu.
Merko Ehituse juhatuse esimehe Tiit Robeni sõnul ei tuleks eksametnikul vaadata põhjuste otsimisel mitte Merko poole vaid hoopis peeglisse. "Merko on toonud teedeehituse seni suletud turule reaalse konkurentsi ja asjaosalistele pole saladus, et see poleks kunagi juhtuda saanud maanteeameti eelmise juhtkonna ajal," märkis Roben.
TAUST • Viimane lõpuni puremata kont on Loo-Maardu tee-ehituse hange, millel tegid odavaima ühispakkumise AS Merko Ehitus, Tallinna Teede AS ja SIA Merks.
• 30 miljonit krooni kõrgemat hinda küsinud Nordecon Infra vaidlustas riigihangete ameti vaidluskomisjonis Merko Ehituse kvalifitseerimise.• Vaidlustus rahuldati osaliselt, kuna maanteeameti otsus ühispakkujate kvalifitseerimiseks ei olnud piisavalt põhjendatud ning maanteeamet ei olnud piisavalt kontrollinud ühispakkujate vastavust tingimusele, mis puudutas netokäibe suurust aastatel 2006-2008.• Sealt aga hakkasid levima jutud, et Nordeconi vaidlustuses oli andmeid, mis ei saanud olla Nordeconile ametlikult teada.• Praeguseks on maanteeamet teinud uue otsuse, milles on Merko pakkumise taas parimaks tunnistanud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele