Töötukassa kuulutas detsembris välja riigihanke, millega ostis ligi 900 000 krooni eest asutuse logoga kontoritarbeid ja meeneid. Hankest ligi pool läks reklaamimaastikul tundmatule firmale AD Mad.
Firmalt osteti 15 000 pehmet helkurit 210 000 krooniga ja 15 000 pastapliiatsit ning 100 000 kilekaant 230 000 krooniga. Ostuks tuli raha osaliselt ka euroliidu sotsiaalfondist.
AD Madi omanik on töötukassa juhi Meelis Paaveli Palamuselt pärit koolivend Ago Kurg. "Jah, ma tunnen seda inimest, aga kuidas see seondub selle hankega?" küsis Kurg.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hankel kandideeris ka temale kuuluv teine reklaamifirma Reklaamikink OÜ, mis ei osutunud võitjaks. Miks Kurg ei teinud hanget Reklaamikingi nime alt ja sisuliselt kandideeris iseenda firmaga? "Tean, kuhu te sihite. Meelis Paavel selles hankeprotsessis ega ka lepingu sõlmimisel ei osalenud. Kuna firma sai esitada vaid ühe tootenäidise, osalesin ma ka firmaga AD Mad," ütles Kurg.
Hankes osalenud, ent mitte valituks osutunud Büroomaailma omanikfirma Infotark osanik Jüri Ross ütles, et need asjad äratavad temas pehmelt öeldes kahtlusi. Seda, et riigihankes läheb võit suhteliselt tundmatule firmale, on tema sõnul varemgi ette tulnud.
Orient Kontorikaubad tegevjuht Allar Gorbunov on samuti seda meelt, et tundmatu firma riigihankel võitmine tekitab küsimusi.
"Pakkujale miinimumkäibe nõude esitamine on kindlasti mõistlik ja välistab ühekordse tehingu tegemiseks loodud pakkujate osalemise," põhjendas ta.
Töötukassa hankejuht Piret Erik aga ütles, et lihtmenetluse hanke puhul ei näe seadus ette pakkujatele müügikäibes kriteeriumide esitamist. "Pakkujate ringi piiramine ei olnud põhjendatud," lisas ta.
Töötukassa avalike suhete juht Erko Vanatalu oli üks seitsmest inimesest koosnevas komisjonis, kes valiku langetasid. "Vaatasime konkreetseid tooteid, teadmata firmat, kes selle on valmistanud. Hindamine oli väga objektiivne," kinnitas ta.
Töötukassa juhi Meelis Paaveliga ei õnnestunud Äripäeval ühendust saada, kuna ta on puhkusel.