Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinki Rostocki liini saatus lahtine
Tallink Silja tegevjuhi asetäitja Pasi Näkki sõnul peaks uuem teave Rostocki liini kohta ilmuma firma kodulehele mai alguses, kirjutas Soome majandusleht. Näkki seletusel uuritakse edasi erinevaid võimalusi.
"Pole otsustatud veel midagi," kostis Tallink Grupi peadirektor Lembit Kitter logistikauudised.ee-le Rostocki liini teemalise pärimise peale.
"Praegu ei tea. Sõltub asjaoludest. Praegu on kaupa ka vähe...," ütles Kitter.
Kas ei teki oht, et kui Tallink liini taaskäivitamisega palju viivitab, võtab selle üle keegi teine? Soomlaste sõnul on selleks näiteks Finnlines.
"Eks see ole igaühe otsustada, kus sõita," vastas Kitter muhelusega.
Mis olid põhjused, et Rostocki liin seiskus? Hilissügisel oli juttu laevade talvisest hooldusest ja ka liini vähesest tasuvusest.
"Nii see kui ka teine, mõlemad," sõnas Kitter.
Hilissügisel seiskunud Tallinna-Helsingi-Rostocki liini sulgemisega jäid seisma 200meetrised parvlaevad Superfast VII ja Superfast VIII. Uue hooaja graafikuid pole seni ikka välja tulnud.
Talvel püüti neid laevu suunata Haiti päästetöödele, samuti ka rentida Kanadasse. Viimasest tekkis vaidlus ja vastuseis, kuna leiti, et parem on laevad ikka ise ehitada - raha jääb kodumaale ja inimesed saavad tööd. Pealegi on euroliidust pakutavad Tallinki laevad pea kümneaastased.
Kui Tallink loobub Rostocki liinile naasmisest, siis jääb Saksa-suunaliste reiside ainsaks võimaluseks itaallaste Grimaldi perekonnale kuuluv Finnlines, mis kulgeb Travemünde-Helsingi, Rostock-Gdynia-Helsingi liinil, märkis Kauppalehti.