Silvia Viidik • 26. september 2010 • 2 min
Jaga lugu:

Ostetud saab vaid parim

Töötus ja majanduse kahe karguga lonkamine on jõudnud teravalt ka tehnoloogiaettevõtete rahakoti kallale. Eelmisel nädalal peegeldasid seda mitu ettevõtet kvartaliprognooside alandamisega.

Neljapäeval hilisõhtul avaldas kiibitootja Advanced Micro Devices (AMD), et selle kvartali käive peaks tema prognooside järgi vajuma 1-4 protsenti ehk jääma 1,58 ja 1,63 miljardi dollari vahele. Suhteliselt kehv avaldus, sest analüütikud oleksid eelistanud 1,71 miljardi dollarilist tulemust. Ka maailma suurim kiibitootja Intel vähendas eelmisel kuul uue kvartali käibeprognoosi.

Mis sellel turul toimub? Tegemist on ju maailma kahe suurema kiibitootjaga ehk nende heaolu viitab üsna üheselt arvutituru suurema osa tervislikule seisundile. Nende toodete tellimused viitavad arvutitootjate nägemusele turu lähitulevikust.

Eelmisel ja üle-eelmisel aastal teenisid kiibi- ja arvutitootjad suuresti odavat kaupa jahtivatelt inimestelt, kes tõstsid erilisse aupaistesse väikesed odavad sülearvutid (netbook'id). Ettevõtted samas pigem koondasid ja kärpisid ning pigem vältisid väljaminekuid tehnoloogiale. Nüüdseks paistab olukord olevat ümber pööratud.

Suurettevõtted (mõnel juhul) lausa suplevad rahas või vähemalt on kogunud arvestatava rasvakihi. Nad on paljuski uuendanud oma kriisi ajal kiratsema jäänud tehnopargi ning praeguseks otsivad kulureale muid rakendusi. Tavatarbija aga on muutunud väga valivaks. Sellele viitavad ka arvutitootjate Hewlett-Packardi ja Delli murenoodid saabuvate kuude müüginumbrite kohta, kuigi lähenemas on iga müüja silmis õnnis pühadehooaeg.

Õnnis on see aga ilmselt vaid vähestele - kaubamajade tulemused näitavad, et külastajad viivad kassasse pigem nutitelefone ja tahvelarvuteid ehk kas populaarsuse või kvaliteedi tõttu äärmiselt ihaldusväärseks muutunud kaupa, mitte enam odavat ja tavalist.

Enne tulemuste hooaega (ja tegelikult ka igal muul ajal) võiks tehnoloogiasektorist huvitatud investor seega kaaluda pigem ettevõtteid, kes toodavad ka väga valivale kliendile sobivaid tooteid. Sest ostuhooaeg ei ole enam kaugel.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt