• OMX Baltic−0,43%300,96
  • OMX Riga0,1%894,29
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,72
  • OMX Vilnius−0,05%1 200,53
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,13%8 796,98
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • OMX Baltic−0,43%300,96
  • OMX Riga0,1%894,29
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,72
  • OMX Vilnius−0,05%1 200,53
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,13%8 796,98
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • 11.11.10, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taas on hea olla autotootja

Kolmas kvartal on andnud selge signaali, et autode ostmine üle maailma kogub taas hoogu, mistõttu tasuks investoritel enda positsioonid üle vaadata.
Ilmselt oli autotööstus 2008. aastal lahvatanud finantskriisi tõttu üks rohkem kannatanud valdkondi maailmas, kuid viimastel nädalatel oleme kuulnud miljarditesse dollaritesse küündinud kasumitest, mis näitab, et autotootjad on rasked ajad seljatanud. Üllatuslikult on kõige tugevamini taastumas USA autotootjad.
Bloombergi koostatud 2010. aasta kasumite pingerea esikohal on Ford, kes on 9 kuuga kasumit enam kui kahekordistanud 6,4 miljardi dollarini. Teisele kohale on tõusnud Honda, teenides üheksa kuuga 5,3 miljardit dollarit. Hondale järgneb Volkswagen 4,9 miljardi ning GM 4,8 miljardi dollariga. Esiviisiku lõpetab Daimler 4,5miljardilise sissetulekuga, samas kui Toyota kukkus kuuendale kohale, teenides 9 kuuga veidi alla 4,5 miljardi dollari.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks käivete ja kasumite suurenemisele on jõudsalt kosunud autotootjate aktsiad. Fordi osak on aastaga kallinenud 100%, Volkswageni aktsia 86%, BMW aktsia 65% ning Daimleri aktsia 44%. Kõige suurem tõusja on aga Kia Motor, kelle aktsia on aastaga 153% kallinenud. Ainsana on aastaga odavnenud vaid Toyota, kelle aktsia on koduturul Jaapanis kukkunud 8%.
Järgisel nädalal tuleb Ühendriikides börsile uues kuues General Motors. Palju on kaheldud selle aktsia võimes tõusta, kuid kui GM jätkab kasumi kasseerimist ja maksumaksja võla ennetähtaegset tagastamist, siis paariaastases perspektiivis leian, et GMi aktsia oleks väga hea investeering.
Jah, autotootjate aktsiad on praeguseks tõusnud väga palju ja tihti ei soovitata üles liikunud aktsiat osta, kuid pidage meeles, et autotööstus alles tuleb august välja. Ettevõtted on keskendunud tegevuskulude tõhustamisele ning automüük USAs ja Aasias kindlasti kasvab veel.
Eile kirjutasime, kuidas inimeste raha kaotab tähtajalistel hoiustel ostujõudu. Palun väga, ostke autotootjate aktsiaid, ja vähe sellest, et te seljatate inflatsiooni, te teenite ka kenakese kasumi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele