Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarmo Noop: negatiivne ja ebaoluline uudis müüb
Olen täheldanud, et positiivsetest asjadest ei kirjutata, sest negatiivsus müüb, märkis ettevõtja Tarmo Noop.
Marju Lauristin ütles tänasel ajakirjandusvabaduse konverentsil, et Eesti on võrreldes teiste postkommunistlike riikidega korruptsioonist kõige puhtam. Samuti kiitis ta ajakirjanduse rolli ühiskonna valvekoerana.
"Küsimus pigem selles, kas Eesti ajakirjandus on vaba või ei ole vaba. Eesti ajakirjandus minu arvates on vaba. Ja vaba ajakirjandus täidab ühiskonna valvekoera rolli. Ja korruptsiooni vähesuse osas võib väikest süüd panna kindlasti ka ajakirjandusele," lausus Noop.
"Ma arvan, et siin on ka teised sisemised protsessid. Kogu see töö, mis on tehtud valitsusasutustes seespool. Üldmärksõnana – korruptsiooni välja juurimine. Kümme aastat tagasi oli tavaline pakkuda politseile altkäemaksu, tänasel päeval ei tule see aga isegi mitte pähe," lausus Noop. Kindlasti pole see aga ainult ajakirjanduse teene, vaid ka ametnike teene, kes sellega võidelnud on, lisas ta.
Põhiliseks takistuseks, miks alati tõde ajakirjandusveergudele ei jõua on Noobi arvates väljaannete toimetajad. "Isegi, kui tegelikkuses pole probleemi, siis läbi pealkirjade see probleem tekitatakse. Headline´id. Müüb ju negatiivne uudis ja ma ei usu, et Eesti siin väga teistmoodi on," lisas Noop.
Tema sõnul positiivsetest asjadest enam ei kirjutata, sest see ei huvita mitte kedagi. "Negatiivsus müüb. Informatsioon, mis on ajakirjanduses kättesaadav on mõnes mõttes kallutatud negatiivsuse poole. Negatiivne ebaoluline uudis müüb paremini kui positiivne oluline uudis," märkis Noop ja lisas, et võibolla ta on ka natuke liiga kriitiline.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.