Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Toomas Vilosius: kallid reisid tekitavad küsimuse

    Mitmesaja tuhande krooni eest hüvitatud reiside korral tekib ka minul küsimus, kuidas oma põhitööd teha jõutakse, kuid kui seda sponsoreerimise süsteemi muuta, siis tuleks seda teha Euroopa Liidu või WHO tasandil, rääkis endine sotsiaalminister Toomas Vilosius.

    "Mul tekib ka küsimus, kui reisikulud on olnud mitusada tuhat krooni, kuidas see kõik tööaega ära mahub," tunnistas praegu Põhja-Eesti Regionaalhaigla nõukokku kuuluv Vilosius. Ta küsis, et kui jõutakse nii palju komandeeringus käia, siis millal tehakse arstitööd. "Väga suurte summade puhul tekib mul ka kahtlus," lisas ta.
    Samas selgitas Vilosius, et Äripäeva artiklis välja toodud enim ravimifirmade toel koolitusreisil käinud arstid on kõik lugupeetud inimesed, kes tihti käivad konverentsidel lektoriteks, mitte enam ise õppimas.
    Vilosiuse sõnul vajavad arstid palju koolitamist ja Haigekassal selleks vahendeid pole ja samuti ei saa loota, et haiglad ise jaksaks oma arste koolitada. "Järelikult peaks arst siis koolitama end oma sissetulekust ja siis tõenäoliselt jäävad koolitused ära ja ei käida ka nendel konverentsidel," selgitas ta.
    Haigla nõukogu liige tõi näiteid, et sarnaseid koolitusi tehakse ka mujal, sest vaatamata pehmetele väärtustele, mis ravimiäriga kaasas käivad, on eelkõige tegemist maailma suurima äriga. "Täpsemalt samamoodi koolitavad röntgenfilmitootjad inimesi või viinatootjad. Minu praeguses töökohas Tallinkis näen, millega tegelevad suured veinitootjad. Üks mess lõpeb, teine algab."
    Kui arstide koolitamise süsteemi kuidagi muuta, ei saa seda Vilosiuse sõnul teha eraldi Eestis või Rootsis (Rootsis ei tohi reisi sponsorosa ületada 40% reisi maksumusest – toim.). "Mängureeglid tuleks kehtestada tõenäolist kahes institutsioonis – Euroopa Liit ja WHO ehk Maailma terviseorganisatsioonis."
    Samas ei oleks ka see ideaalne lahendus, kuna tema sõnul töötab Brüsselis igapäevaselt 5000 lobisti, kellest paljud lobistavad ka ravimifirmade huvide eest. "Minul mingisugust head lahendust ei ole," tunnistas ta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.