• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.04.11, 12:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rõivas: ennetame kohtuvaidlusi

Nii hoiame ära riiki ähvardanud kohtuvaidlused, põhjendas endine riigikogu rahanduskomisjoni esimees Taavi Rõivas vedelkütuse seaduse ootamatut muutmist kütusemüüjate kasuks.
Eelmise riigikogu ühe viimase olulise otsusena kirjutati vedelkütuse seadusesse, et maksuamet võib kütuse tarbimisse laskja miljoni eurost tagatisnõuet vähendada alates 2013. aastast. Ootamatult on aga koalitsioonipartnerid otsustanud, et selline ajaline piirang tuleks seadusest kaotada.
„Tegemist on õigusliku nüansi täpsustamisega, et hoida juba eos ära võimalikke kohtuvaidlusi,“ põhjendas Rõivas uuesti alles äsja vastu võetud seaduse kallale minekut. Rõivas oli nüüd kiiresti muutmisele mineva seaduse menetlemise eestvedaja. Ta selgitas, et seadus teeb erandi väiketanklatele, kes rea kriteeriumide täitmisel omavad kohe õigust väiksemale tagatisele, aga ülejäänud ausad kütusemüüjad enne 2013. aastat väiksema tagatise võimalust ei oma.
„Nimetatud muudatuse tegemise initsiatiiv tuli rahandusministeeriumist, aga saladus pole ka see, et kütusefirmasid agiteeritakse riigi vastu kohtusse pöörduma,“ rääkis Rõivas. Ta viitas vahetult enne seaduse vastuvõtmist rahandusministeeriumile saadetud Varuli Advokaadibüroo pöördumisele, kuhu oli alla kirjutanud hulk kütusemüüjaid. Pöördumine oli selgelt seaduse vastu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

 „Advokaadibüroo kirjas oli palju otsitud põhjusi selleks, et sarnast seadust ei saaks mitte kunagi Eestis vastu võtta. Aga olid ka mõned küsimused, mille täiendaval analüüsil leidsime, et pigem on mõistlik need küsitavused seaduses ära muuta, kui hakata lõputult vaidlema ettevõtjatega,“ märkis Rõivas.
Küsimusele, miks üldse otsustati värskes seaduses osade kütusemüüjate puhul tagatise vähendamise võimalust ajaliselt edasi lükata, vastas Rõivas, et eeldus oli paari aastaga maksupettused kontrolli alla saada, misjärel tagatiste võimaliku vähendamise vajadus selgemaks saab.
Rõivas toonitas, et kavandatav seadusemuudatus ehk tagatiste vähendamise võimaluselt ajalise piirangu kaotamine ei tähenda kindlasti seda, et maksupetturitel oleks kuidagi lihtsam endale väiksem tagatisnõue saada. "Tagatise vähendamine on mõeldav ainult täiesti laitmatu ajalooga ettevõtete puhul, kelle tegutsemises maksuamet pettuseriski ei näe," kinnitas Rõivas. 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele