• OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,31%42 766,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,52%6 466,91
  • DOW 301,89%45 631,74
  • Nasdaq 1,88%21 496,54
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,31%42 766,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,6
  • 03.05.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Keskkonnasõbraliku turunduse paradoks

Keskkonnasõbralik- ehk roheline turundus kõlab hästi, kuid on massturundusega võrreldes oluliselt kulukam. Kas tarbija oskab sellest kulutusest lugu pidada?
Sel kevadel tõime turule uutmoodi kampaania, mis kutsub tarbijaid üles mõtlema ja pöörama tähelepanu oma ökoloogilisele jalajäljele. Kõik selle kampaania materjalid on valmistatud ümbertöödeldud materjalidest - eelmiste kampaaniate plakatid, vanad kliendilehed, kasutatud papp ja kartong. Idee ilus ja heatahtlik, ent osutus oluliselt kulukamaks kui tavapärane kampaania.
Eestis on keskkonnateadlikkus olnud päevakorras juba kümmekond aastat. Keskkonnahoiu prioriteete väljendavad turundus- ja reklaamisõnumid loodussõbraliku toote või teenuse väljatöötamise, keskkonnasõbraliku ettevõtmise sponsoreerimise, annetuskampaania korraldamise või oma äritegevuse ökoloogilise jalajälje optimeerimisega. Nii ka Rimi - loobusime esimese jaeketina väikestesse kilekottidesse lisapakendamisest, me ostukotid on tehtud ümbertöödeldud materjalidest, kliendilehed on loodussõbralikul paberil, tõhustasime logistikasüsteemi, töötleme ise ümber (aastas ca 2500 tonni) tootepakendeid, vahetame järk-järgult kaupluste tehnilisi seadmeid keskkonnasäästlikumate vastu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kogu loo paradoks aga seisneb selles, et kõige keerulisem osa keskkonnasõbraliku tegevuse juures on "roheline" turundamine. Konkurents sellest ei vähene ning turundusel ja kommunikatsioonil on ettevõtte käekäigus jätkuvalt määrav kaal. Turunduseelarve loovutamine reklaammaterjalide ümbertöötluseks ja taaskasutuseks drastiliselt suuremate kulude hinnaga, mis tuleb kõlapinna mahulise kaotuse arvelt, seab ettevõtte dilemma ette. Kui ettevõtte keskkonnasäästlik tegevus tähendab konkurentsieelist loodusest mittehoolivale konkurendile, siis kelle huve selline tegevus pikemas perspektiivis ikkagi teenib?
Roheline mantra. Igapäevaelus devalveerib rohelise turunduse mantrat fakt, et toote müüb massidele ikkagi eelkõige hinna-, kvaliteedi ja teeninduse maksimaalselt tarbijakeskne suhe. Tootja või müüja rohelisus ehk keskkonnasõbralikkus on valdava osa tarbijate jaoks siiski teisejärguline.
Nii püsib tõenäoliselt ka "roheline" turundus veel kaua vaid kommunikatsioonisõnumina, mis suurelt ja värviliselt väliplakatitele ja suure tiraažiga reklaamlehtedele maalitakse. Üleminekuperioodist hoolimata on roheline mõtteviis kujunemas standardiks ja usutavasti jõuab see suhtumine ajapikku ka kommunikatsioonivahenditesse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 23 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele