• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 21.09.11, 13:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

10 nippi, millega Teder välismaal läbi lööb

Edukas kinnisvara ja kaubandusärimees Hillar Teder soovitas täna konverentsil Äriplaan 2012 äri laiendada Eestist suuremasse, ent vaesemasse riiki. Nii on lihtsam seal edu saavutada.
Kus need eestlastele sobivad uued turud on? Investeerimispank Goldman Sachs soovitab tema sõnul näiteks BRIC-riike (Brasiilia, Venemaa, India ja Hiina).
„Kui küsida, miks neid riike soovitatakse? Seal on palju inimesi, seal on tõusev ja arenev majandus. BRIC-maade suhteline ostujõud ulatub 3000 dollarist inimese kohta Indias 16 000 dollarini Venemaal. Eestil on see näitaja samas 19 000, arenenud riikidel 40-50 000, mõnel ka 80 000,“ rääkis Teder. „Seega, mis soovitusi maailmakuulsad pangad eestlastele annavad? Minge turgudele, kus ostujõud on Eesti omast tükk maad väiksem. Minge turgudele, mis on teie arengust maas.“
10 soovitust uuele turule minekuks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

1. Kõik turud on äärmiselt sarnased. Kõik inimesed tahavad ühtesid ja samu asju. See tähendab, et saate uuel turul olla sama edukas kui Eestis.
2. Vali turg, kus on vähemalt 30 mln inimest. Siis oskate tulevikku ennustada ja olete kohalike silmis autoriteet. Samuti kaob aukartus suurte turgude ees.
3. Tööta linnadepõhiselt. Alusta sealt, kus elab miljon inimest või enam. Näiteks Hiinas on 80 üle miljoni elanikuga linna, Venemaal kümneid, Ukrainas viis.
4. Kutsuge uut turgu koduturuks, siis ei anna te seal alla.
5. Eesmärgiks kolme parema hulgas olla. Peab ambitsioonikas olema, siis saab esiteks laenu, tahetakse teie plaanidesse investeerida ja tahetakse teid ka üles osta.
6. Võta inimesed kaasa, sest teil pole aega kohalikega katsetada. Uuel turul on vaja spetsialiste, aga neist head on juba tööl ja saaksite enda ärisse vaid keskmist taset.
7. Kolige uuele turule kaheks aastaks elama (või ostke lennuk). Peate olema kohal, kui tõsiselt asja ajada tahate.
8. Osake kohalikku keelt – tunned end mugavalt, sest saate kohalikust mentaliteedist aru, ja teiseks tunnustavad teid ka kohalikud.
9. Sõbrustage nendega, kel on raha ehk looge suhteid institutsionaalsete investoritega. Kui äri läheb hästi – mida ta pingutades läheb – võite vajada arenguks kapitali.
10. Hoia tempot. Tulemused motiveerivad inimesi ja tehke tehing iga kolme kuu jooksul. Tehinguks võib olla näiteks maa ostmine, ehituse alustamine, poe avamine jms. Imestan ettevõtjate üle, kes uuel turul kolme kuuga midagi ei tee, aga saadavad raporteid peakontorisse, mis millestki aru ei saa ja aina uusi analüüse tellib.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele