• OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5000,59%6 407,6
  • DOW 300,77%45 129,77
  • Nasdaq 0,47%21 200,33
  • FTSE 1000,29%9 336,25
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,48
  • OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5000,59%6 407,6
  • DOW 300,77%45 129,77
  • Nasdaq 0,47%21 200,33
  • FTSE 1000,29%9 336,25
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,48
  • 28.10.11, 08:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaupluste omamärk – võti välisturule

Kui siinsetel poeriiulitel tuleb Eesti tootjal võistelda nii välismaiste kui ka iseenda toodetud kaubakettide omamärgitoodetega, siis samas annab private’i tootmine võimaluse müüa oma toodangut piiri taha.
Prisma Peremarketi omamärgitootja saab eksportida näiteks Soome, Lätti, Leetu. „Sama usaldusväärse kaubamärgi ehitamine Soome turul võtaks aega aastakümneid rääkimata meeletult suurtest turunduskuludest,” ütleb Prisma turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.
Kuid tootjad ei kasvata eksporti ainult kohalike kettide sõiduvees, vaid osalevad ka ise välismaiste jaemüüjate omamärgitoodete hangetel. „Eksporti alustavale firmale on private label lihtsam variant kui oma bränd. Hind on küll oluliselt madalam, aga ei pea panustama turundusse,“ ütleb jäätisetootja Premia juht Kuldar Leis. Premia jäätistest on ca 5% privatelabelid, põhiline osa läheb ekspordiks Leetu ja Soome.
Kuid private labelid ekspordiartiklina pole aga ainult toiduainetööstuse mängumaa. Näiteks üks Eesti ekspordi edulugusid, vuugihermeetikute ja ehitusvahtude tootja Krimelte, kes ekspordib pea 50 riiki, müüb enamikule välisturgudest ka private labeli tooteid. Ekspordijuht Tarmo Nork ütleb, et lähimatele turgudele nagu Läti tasub minna ikka oma brändi alt. „Aga arenevatel ning kaugematel turgudel, kus sind ei tunta, on private labeli kaudu turu tundmaõppimine hea mõte. Me oleme ise ka samamoodi teinud.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Millised on aga põhiriskid minnes välisturule privatelabeli tootmisega ja kuidas tootjad end nende vastu kindlustavad, loe tänasest Äripäeva paberlehest. Pikemalt saad artiklit lugeda SIIT.
Autor: Väinu Rozental, Kadri Bank

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 25 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele