• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,85%6 280,33
  • DOW 300,77%44 825,06
  • Nasdaq 1,05%20 606,42
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,88
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,85%6 280,33
  • DOW 300,77%44 825,06
  • Nasdaq 1,05%20 606,42
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,88
  • 24.11.11, 12:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toidutootjatel tuleb pakendeid tuunima asuda

Kuigi uued toidu märgistamise nõuded jõustuvad juba tänavu detsembris, on toidutootjatel kolm aastat aega, et oma toidupakendid nõuetele vastavaks muuta.
Euroopa Liidu Teatajas ilmus määrus, mille kohaselt tuleb tulevikus pakenditel esitada senisest täpsemat teavet toidu koostise kohta, teatas põllumajandusministeerium.
Uued toidu märgistamise nõuded jõustuvad 12. detsembril 2011, kuid need muutuvad kohustuslikuks kolme aasta pärast, toitumisalase teabe nõuded viie aasta pärast. Sellega antakse ettevõtjatele võimalus kohaneda uute nõuetega ning viia oma toodete märgistused järk-järgult uute nõuetega vastavusse.
Uue määruse eesmärk on võimaldada tarbijatel teha tasakaalustatud ja tervislikumaid toitumisvalikuid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuigi jäävad kehtima olemasolevad nõuded, sisaldab määrus ka olulisi uusi nõudeid.Tulevikus peab pakendatud toitude märgistusel andma toitumisalase teabe ehk teabe toidu energiasisalduse ning rasvade, küllastunud rasvhapete, süsivesikute, suhkrute, valkude ja soola koguse kohta. Seni oli sellise teabe andmine vabatahtlik.
Märgistuse selguse ja parema loetavuse tagamiseks on tehtud mitmeid täiendusi. Kohustuslik teave tuleb märkida silmatorkavasse kohta, hästi nähtavalt, selgesti loetavalt, seda ei tohi mingil viisil peita, varjata ega katkestada muu teksti või kujunduslike elementidega. Loetavuse nõue hõlmab muuhulgas näiteks ka seda, et tekst peab olema tausta suhtes kontrastne. Lisaks eelnevale kehtestatakse minimaalseks tähemärgi suuruseks 1,2 mm, praegu tähemärgi suurust sätestatud ei ole.
Päritoluriigi esitamise nõue muutub tulevikus kohustuslikuks värske, jahutatud ja külmutatud sea-, lamba-, kitse- ja kodulinnuliha puhul. Euroopa Komisjonile on pandud kohustus analüüsida päritoluriigi esitamise vajadust ka muude toitude puhul, nagu näiteks teised lihaliigid (uluki- ja küülikuliha), piim ja töötlemata toidud.
Valiku tegemine muutub lihtsamaks ka allergikutele. Pakendamata toitude puhul on kohustuslik esitada allergiat põhjustada võivad koostisosad müügikohas ja pakendatud toitude puhul esitatakse sellised koostisosad koostisosade loetelus sellisel viisil, et nad eristuksid teistest koostisosadest kirjastiili või taustavärvi abil.
 
Autor: 1706-aripaev

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele