Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubakahjust teata kohe

    Kaubasaadetise avamisel võib klienti tabada ebameeldiv üllatus, kui selgub, et kaup on purunenud, riknenud või saanud muul moel kahjustada. Sellele järgneb enamasti nn süüdlase leidmise protsess ning kahjukäsitlus, millele võib aega kuluda paar nädalat kuni paar kuud.
    Selleks, et kahjukäsitlemine läheks nagu õlitatult, tuleks teada tingimusi, kuidas avastusega käituda.
    Fikseeri juhtum. Esimese asjana tuleb kauba kahju fikseerida. "Esmalt tuleks kahju fikseerida, tehes pildid ja tehes märkuse veolehele ehk CMRile," ütles ekspedeerimisfirma Kühne+Nagel ASi müügijuht Urmo Paluste. Samuti tuleks saatelehele märkida purunenud või kahjustada saanud ühikute arv, täiendas Via 3L Spedition OÜ juhatuse liige Lauri Latt. Ning vähem tähtis ei ole ka teavitada leiust saadetise kohale toimetanud veofirmat või ekspedeerijat.
    Lati sõnul saab klient muidugi ka transpordifirmalt või ekspedeerijalt esmased juhtnöörid, kuidas käituda. "Kui kahju on suur, on kindlasti vaja kohale kutsuda kindlustuse esindaja, aga selle otsustab juba transpordifirma. Kindlasti fikseerida kahjustus kaubaveo saatelehel ning teha purunenud kaupadest pildid, seda juba haagises," ütles Latt.
    Teavita osapooli leiust. Lisaks tuleb veose kahjustusest informeerida kindlustusandjat, sest temagi tahab olukorra fikseerida ning vajadusel kauba üle vaadata.
    Paluste sõnul toimub kauba kahjustuste menetlus analoogselt muude valdkondade kindlustusjuhtumitega. Kindlustusseltsile esitatakse kogu tõestusmaterjal ja kahjusumma ning kindlustusselts menetleb seda vastavalt ettenähtud korrale. Paluste ütles, et menetluse kestus sõltub kindlustusseltsist ja tema käsitlustingimustest.
    Dokumendid korda. Seesam Insurance ASi turundusjuhi Eve-Liis Arvisto sõnul sõltub kahjukäsitluse protsessi pikkus sellest, kui kiiresti esitatakse kindlustusele dokumendid. "Kui kõik vajalikud dokumendid on korrektselt vormistatud ja kindlustusele esitatud, teeb kindlustusselts otsuse ühe kuu jooksul kindlustusjuhtumist teada saamisest," ütles Arvisto.
    Keerulisem on juhtumitega, millega on seotud politsei, rääkis If Kindlustuse kommunikatsioonijuht Rain Porss ja lisas, et selliste juhtumite käsitlemine võtab kauem aega. Kuid kõikide intsidentide puhul venitab kindlustusandjate sõnul käsitlemisaja pikemaks see, kui ei saada kätte vajalikke ja õigesti täidetud dokumente.
    Samuti sõltub kogu protsessist, kui kiiresti makstakse tekkinud kahjude eest hüvitist. "Enamasti makstakse kindlustushüvitis välja kliendile ühe kuu jooksul päevast, mil kindlustusandjale teatati kindlustusjuhtumist," ütles Arvisto. "Kui koos kindlustusjuhtumist teatamisega ei edastatud kindlustusandjale tema vastutuse määramiseks ja hüvitise arvutamiseks vajalikku informatsiooni ja dokumentatsiooni täies ulatuses, maksab kindlustusandja hüvitise 14 päeva jooksul nimetatud dokumentatsiooni saamisest," lisas ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.