Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubakahjust teata kohe

    Kaubasaadetise avamisel võib klienti tabada ebameeldiv üllatus, kui selgub, et kaup on purunenud, riknenud või saanud muul moel kahjustada. Sellele järgneb enamasti nn süüdlase leidmise protsess ning kahjukäsitlus, millele võib aega kuluda paar nädalat kuni paar kuud.
    Selleks, et kahjukäsitlemine läheks nagu õlitatult, tuleks teada tingimusi, kuidas avastusega käituda.
    Fikseeri juhtum. Esimese asjana tuleb kauba kahju fikseerida. "Esmalt tuleks kahju fikseerida, tehes pildid ja tehes märkuse veolehele ehk CMRile," ütles ekspedeerimisfirma Kühne+Nagel ASi müügijuht Urmo Paluste. Samuti tuleks saatelehele märkida purunenud või kahjustada saanud ühikute arv, täiendas Via 3L Spedition OÜ juhatuse liige Lauri Latt. Ning vähem tähtis ei ole ka teavitada leiust saadetise kohale toimetanud veofirmat või ekspedeerijat.
    Lati sõnul saab klient muidugi ka transpordifirmalt või ekspedeerijalt esmased juhtnöörid, kuidas käituda. "Kui kahju on suur, on kindlasti vaja kohale kutsuda kindlustuse esindaja, aga selle otsustab juba transpordifirma. Kindlasti fikseerida kahjustus kaubaveo saatelehel ning teha purunenud kaupadest pildid, seda juba haagises," ütles Latt.
    Teavita osapooli leiust. Lisaks tuleb veose kahjustusest informeerida kindlustusandjat, sest temagi tahab olukorra fikseerida ning vajadusel kauba üle vaadata.
    Paluste sõnul toimub kauba kahjustuste menetlus analoogselt muude valdkondade kindlustusjuhtumitega. Kindlustusseltsile esitatakse kogu tõestusmaterjal ja kahjusumma ning kindlustusselts menetleb seda vastavalt ettenähtud korrale. Paluste ütles, et menetluse kestus sõltub kindlustusseltsist ja tema käsitlustingimustest.
    Dokumendid korda. Seesam Insurance ASi turundusjuhi Eve-Liis Arvisto sõnul sõltub kahjukäsitluse protsessi pikkus sellest, kui kiiresti esitatakse kindlustusele dokumendid. "Kui kõik vajalikud dokumendid on korrektselt vormistatud ja kindlustusele esitatud, teeb kindlustusselts otsuse ühe kuu jooksul kindlustusjuhtumist teada saamisest," ütles Arvisto.
    Keerulisem on juhtumitega, millega on seotud politsei, rääkis If Kindlustuse kommunikatsioonijuht Rain Porss ja lisas, et selliste juhtumite käsitlemine võtab kauem aega. Kuid kõikide intsidentide puhul venitab kindlustusandjate sõnul käsitlemisaja pikemaks see, kui ei saada kätte vajalikke ja õigesti täidetud dokumente.
    Samuti sõltub kogu protsessist, kui kiiresti makstakse tekkinud kahjude eest hüvitist. "Enamasti makstakse kindlustushüvitis välja kliendile ühe kuu jooksul päevast, mil kindlustusandjale teatati kindlustusjuhtumist," ütles Arvisto. "Kui koos kindlustusjuhtumist teatamisega ei edastatud kindlustusandjale tema vastutuse määramiseks ja hüvitise arvutamiseks vajalikku informatsiooni ja dokumentatsiooni täies ulatuses, maksab kindlustusandja hüvitise 14 päeva jooksul nimetatud dokumentatsiooni saamisest," lisas ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Aasia turud rallisid, kui investorid kaalusid Hiina protestide mõju
Ülemaailmsete aktsiate indeksi tõusu juhtis Hiina aktsiate ralli, kuna koroonapiirangute vastu lahvatanud üleriigilised rahutused leevenesid.
Ülemaailmsete aktsiate indeksi tõusu juhtis Hiina aktsiate ralli, kuna koroonapiirangute vastu lahvatanud üleriigilised rahutused leevenesid.
Peep Peterson: Arto Aasal on ühes asjas õigus
Julgeoleku kõrval on inimesed mures majandusliku hakkamasaamise pärast ja murel on paha komme ennast majanduses taastoota. Miinimumpalga kiirem tõus on Eesti eduloo jätkusuutlikkuse küsimus, leiab tervise- ja tööminister Peep Peterson (SDE) vastuartiklis tööndjate juhile.
Julgeoleku kõrval on inimesed mures majandusliku hakkamasaamise pärast ja murel on paha komme ennast majanduses taastoota. Miinimumpalga kiirem tõus on Eesti eduloo jätkusuutlikkuse küsimus, leiab tervise- ja tööminister Peep Peterson (SDE) vastuartiklis tööndjate juhile.
Keskpankurid rääkisid USA aktsiaturgu allapoole
Intressimäärade edasisele tõstmisele viitavad Ühendriikide keskpankurite kommentaarid tekitasid USA aktsiaturgudel taas langusmeeleolu.
Intressimäärade edasisele tõstmisele viitavad Ühendriikide keskpankurite kommentaarid tekitasid USA aktsiaturgudel taas langusmeeleolu.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Tallinkist läinud finantsjuht: oli sobilik hetk edasi liikuda
"Finantsdirektori positsioonil Tallinkis olin tõesti vaid kaks aastat, kuid minu lahkumise hetkeks oli selge, et kõige sügavam koroonakriisi põhi on ettevõttel seljataha jäetud ning edasised trendid liiguvad õiges suunas," ütles Tallinkist kinnisvaraarendusfirmasse Liven läinud finantsjuht Joonas Joost.
"Finantsdirektori positsioonil Tallinkis olin tõesti vaid kaks aastat, kuid minu lahkumise hetkeks oli selge, et kõige sügavam koroonakriisi põhi on ettevõttel seljataha jäetud ning edasised trendid liiguvad õiges suunas," ütles Tallinkist kinnisvaraarendusfirmasse Liven läinud finantsjuht Joonas Joost.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tallinkist läinud finantsjuht: oli sobilik hetk edasi liikuda
"Finantsdirektori positsioonil Tallinkis olin tõesti vaid kaks aastat, kuid minu lahkumise hetkeks oli selge, et kõige sügavam koroonakriisi põhi on ettevõttel seljataha jäetud ning edasised trendid liiguvad õiges suunas," ütles Tallinkist kinnisvaraarendusfirmasse Liven läinud finantsjuht Joonas Joost.
"Finantsdirektori positsioonil Tallinkis olin tõesti vaid kaks aastat, kuid minu lahkumise hetkeks oli selge, et kõige sügavam koroonakriisi põhi on ettevõttel seljataha jäetud ning edasised trendid liiguvad õiges suunas," ütles Tallinkist kinnisvaraarendusfirmasse Liven läinud finantsjuht Joonas Joost.

Olulisemad lood

Toidutootja: kallima kraami müük kukub, aga odavpood pole võimule pääsenud
Toidutootja Orkla juhatuse esimene Kaido Kaare sõnul valmistub suurfirma kriisiks ning kardab, et tarbija rahakott ei pea karmile hinnatõusule vastu.
Toidutootja Orkla juhatuse esimene Kaido Kaare sõnul valmistub suurfirma kriisiks ning kardab, et tarbija rahakott ei pea karmile hinnatõusule vastu.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.