• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 11.10.12, 06:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Joakim Heleniusele ristmik nui neljaks

Joakim Heleniuse ja tema Soome äripartnerite veel kerkimata jaekaubanduspargile hädavajaliku Topi ristmiku rajamiseks Tallinna piirile Pärnu maanteele sõlmiti uus lepe - maksumaksja raha kulub rohkem kui algselt planeeritud.
Kui kevadisel Topi sõlme ehitushankel oli ehitushinna piirsummaks märgitud 9,6 miljonit eurot, siis uues kokkuleppes maanteeameti ja ärimeeste vahel seisab ehitusmaksumusena 12,5 miljonit eurot. Esimene ehitushange kukkus läbi, kuna kõik pakkumused ületasid piirsummat pea kahekordselt. Heleniuse ja tema äripartnerite OÜ Chester Universal maksab ristmiku ehitamisest kinni 1 miljoni, riigi õlule jääb seega umbes 11,5 miljonit, olenevalt uue ehitushanke tulemustest.
Helenius koos partneritega on tasunud eelmise, läbikukkunud lahenduse projekteerimise ja maksab kinni ka uue projekti, et viia ehituskulud madalamaks ja korraldada uus ehitushange. Kokku on Heleniuse seltskonna rahaline panus ristmiku rajamisse umbes 2 miljonit eurot. Tegemist on pretsedenditu koostööga, sest nii suurt summat pole ükski erafirma seni riiklikku teeprojekti panustanud. Muidu eelkõige kohaliku tähtsusega ristmik on aga Heleniusele selgelt hädavajalik, kuna pole ristmikku, pole ka jaekaubandusparki, mille rajamine Tallinna külje alla Sauele on Heleniuse ja tema partnerite äriplaan juba mitu aastat.
Maanteeamet tegutseb võimalikult kiiresti ja kavatseb uue ehitushankeni jõuda järgmise aasta alguses ning ehitustöödeni sama aasta suvel. Mõnevõrra üllatuslik on ühele äriprojektile hädavajaliku ristmiku muutumine riigile prioriteetseks teeprojektiks, kuid kirjalik kokkulepe ristmiku rajamiseks sõlmiti juba 2009. aastal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Loe Topi ristmiku saagast pikemalt neljapäevasest Äripäevast.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele