Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Heleniuse suurprojekti ehitus algab 2015

     Trigon Capitali suurprojekt Gate Tallinn, mille arendus peatus puuduva ristmiku tõttu, on nüüd hoogu sisse saamas, ehitusega loodetakse alustada järgmisel aastal.

    „Kuidas saab ehitada suurt kaubanduskeskust, kui inimesed ei pääse sinna lihtsalt ligi? Ainus põhjus, miks Gate Tallinn on olnud pausil, on see, et oleme oodanud teeühendust ja nüüd seda ehitatakse, nagu te võite näha,“ rääkis Trigon Capitali suuromanik Joakim Helenius põhjustest, miks Gate Tallinna arendus on veninud. Nüüd, mil Topi ristmiku ehitamine Tallinna piiril Pärnu maanteel käib, on kindel, et Gate Tallinna projektiga saab edasi minna.
    Millal täpselt ehitus algab, selgub ristmiku valmimisest, kuid plaan on lõpliku kontseptsiooniga alustada järgmisel aastal, teatas Helenius.
    Kuuldust, nagu oleks Trigoni projekti peatumine kuidagi seotud luhtunud Ameerikanurga arendusega, Helenius ei kinnitanud, märkides vaid, et algselt 2012. aastal ehitust alustama pidanud Gate Tallinn seisis puhtalt tee-ehituse taga.
    „Ameerikanurgal olid omad probleemid ja meie tahtsime neid vältida. Üks viis nende vältimiseks on olla 100% kindel, et sul on hea ühendus. Ei ole mõistlik anda järjest lubadusi, vaid peaks pigem ootama, et tingimused on sobivad ja siis tegutsema,“ ütles Helenius.
    Järgmiseks on Trigonil plaanis lansseerida 2-3 esialgset kontseptsiooni, mida esimeses etapis arendada. Täpsemalt ei soovinud Helenius rääkida, märkides, et kui kõik on selge ja nad on valmis kõigile tehnilistele küsimustele vastama, siis nad annavad sellest ka märku.
    „Need kontseptsioonid tulevad revolutsioonilised ja hiigelsuured. Ma arvan, et nad teenindavad palju-palju rohkemat kui Eesti turg. Kui kõik läheb nii nagu loodame, saab sellest hiiglaslik turismimagnet Eesti jaoks ja tõmbab ligi loodetavasti väga märkimisväärsel hulgal naaberriikide turiste,“ sõnas Helenius.
    Projekti peamine investor on Trigon Capital, kaasatud on ka erinevatest riikidest teisi investoreid, kellest Helenius ei soovinud taas põhjalikumalt rääkida. „Võin öelda, et huvi selliste revolutsiooniliste projektide vastu on suurem kui paar aastat tagasi ja see näitab, et Euroopa on kriisi mõttelaadist väljumas ja ollakse valmis vaatama huvitavaid ideid ja kontseptsioone ka väga perifeersetel turgudel nagu Eesti,“ kõneles ta.
    Huvi Gate Tallinna vastu on suur ka üüriliste poolelt, kuid selleski osas jäi Helenius napisõnaliseks.
    „Teeme hoolega tööd, et projektiga jätkata. Teate ju isegi, et ka see teeprojekt on palju muutusi läbi teinud. Nüüd on see lõplik, teed ehitatakse ja ma olen väga rõõmus, sest see tähendab, et saame Gate Tallinna arendusega alustada. Ma usun, et Gate Tallinna kontseptsioon revolutsioneerib kaubandust Tallinna piirkonnas. Selline see äri juba kord on, et kui sul on visioon teha midagi teistsugust, võtad riski ja vaatad, kuidas see õnnestub,“ kõneles Helenius.
    Gate Tallinn on multifunktsionaalne jaekaubanduspark, kus on ka lao-, logistika- ja äriruumid. Kinnisvaraarendusprojekt paikneb Tallinna piiril, Via Baltica ja planeeritava Tallinna ringtee ristmikul. Projekti töötas Trigon Capital välja ligi kolme aastaga ja see hõlmab ehitusõigust ligikaudu 240 900 ruutmeetrile, millest enamiku katab Baltikumi suurim jaemüügile keskenduv kaubanduskeskus. Ülejäänud pind võetakse kasutusele lao-, logistika- ja äriruumidena.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.