Tallink Grupi juhatuse liige Janek Stalmeisteri sõnul teda esimese kvartali kahjunumber ei ehmatanud, samas ka rõõmustamiseks pole põhjust.
Tallink Grupp teenis esimeses kvartalis 18,95 miljoni eurose kahjumi, mis jäi 5 miljonit alla möödunud aasta võrreldavale kahjumile ning oli pea kaks korda suurem LHV Panga kahjumiprognoosist.Suur osa kulu kasvust andis kallinenud kütus, mis tõstis kvartaalselt kütusekulu 4,6 miljoni euro võrra.
„Eks see tõstab kõrgendatud tähelepanu tulude kasvamisele,“ märkis Stalmeister ja lisas, et esimene kvartal ongi hooajalisuse tõttu Tallinki jaoks kõige madalam periood.Börsifirma tippjuhi sõnul võiks vaadata puhaskasumi asemel rohkem brutokasumit ja EBITDAd (kulumieelset ärikasumit). Nende numbrite alusel oli Tallink Grupil eelmise aasta esimese kvartaliga pea võrdväärsed tulemused.
Tallink Grupi esimese kvartali müügitulu tõusis 6% võrra ja ulatus 193,8 miljoni euroni. Müük kasvas enamustes kontserni tegevustes, üle poole müügitulu tõusust saavutati reisijatele suunatud teenuste müügist.Stalmeister rõhutas, et müügitulu kasv on kontserni jaoks kõige olulisem.Seda kinnitas ta ka siiani veel kahjumlikult tegutseva Riia-Stockholmi liini osas. „Läti-Rootsi liini ei saa kinni pandud Soome-Saksamaa liiniga võrrelda, kus masu ajal vajusid numbrid allapoole. Siin toimub reisijate arvu kasv ning eesmärk on liin kindlasti kasumlikuks saada,“ märkis Stalmeister, eitades võimalust, et Tallink võiks kulude kokkuhoiu nimel ka Läti-Rootsi liini sulgeda.
Niisamuti ei maksa Tallinki juhatuse liikme sõnul karta, et Tallink peaks laenude tagasimakse graafiku taas pankadega üle vaatama. „Võimsust meil äritegevuses meil on ning meie operatiivne rahavoog paranes,“ kommenteerib Stalmeister.
Alates sellest aastast maksab Tallink laene tagasi tavagraafiku alusel, tehes tagasimakseid ka madalhooajal. Börsifirma aruandes on näha, et esimeses kvartalis ulatus intressikandvate kohustuste tagasimakse 24,4 miljoni euroni, samas kui möödunud aasta samal perioodil ei makstud pankadele laenu põhiosalt tagasi sentigi.