Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
DHL: Eesti-Vene piiriületus takistab kasvamist
Hetkel ongi Venemaa-Eesti piiriületus olnud üks valupunkte kaubamahu suurendamisel. Homsest käivituv Eesti esimene nn "rohelise koridor" kiirendab kauba liikumist, kommenteeris DHL Estonia AS juhatuse liige Mati Kärt.
"See on väga oluline, kuna kiirendaks tunduvalt piiriületust. Hetkel on see kiirliin, ehk nii öelda „roheline koridor” pilootprojektina ainult ühel firmal Eestis, kes veab uusi sõiduautosid, millest on Venemaa väga huvitatud," vastas Kärt küsimusele, kui oluline on Eesti ja Venemaa vahel "roheline koridor".
Ta lisas, et see süsteem kiirendab oluliselt liikumist piiril. "Kui firma on AEO sertifikaadi omanik, siis on asi lihtsam. AEO sertifikaadi omanik saab ennast registreerida volitatud kauba saatjaks/saajaks piiril. Ning teeb kogu toimingud piiril ise ära, toll ei pea sellesse sekkuma," märkis Kärt.
Seega tulevikus, kui kõik töötaks, läheksid automaatse süsteemi läbi juba signaalid Vene piirile, ning süsteem juba suunaks kauba „rohelisse koridori”. AEO sertifikaadi omanikel on kontrollkoridore vähem, ning see hoiaks nii vedajate kui ametnikke aega kokku.
DHL veab hetkel Venemaale 10-20 ühikut, aga näevad kasvuvõimalusi tulevikus ja just transiidi osas Euroopast Venemaale. "Hetkel läheb enamus DHL-i süsteemis läbi Soome ja Läti. Hetkel ongi piiriületus olnud üks valupunkte, et mahtu suurendada," lausus Kärt.
Homme avatakse pilootprojektina nn roheline koridor idapiiril, et kiirendada kaupade liikumist.