Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas tuumaenergia allakäigult teenida?
Jaapani maavärina ja tsunami järgne otsus 30 aasta jooksul loobuda täielikult tuumaenergia kasutamisest loob uusi ärivõimalusi. Pakuks välja ühe investeerimisidee, mida võiks edasi uurida.
Ajaloo suurim tuumareaktorite sulgemine võib viia rekordilisele veeldatud maagaasi (LHG) nõudluseni ning kasvatada Golar LNG ja teiste merd mööda kütuse vedajate mahte, vahendas Bloomberg. Artctic Securitiesi nimeline Oslos asuv analüüsimaja prognoosis, et maailma suurim LNG ostja vajab tõenäoliselt 2020. aastaks praegusest 19 protsenti rohkem seda kütust. Pareto Securities prognoosis, et selleks ajaks peaks LNG-laevastik enam kui kahekordistuma.
Kuigi üleilmne LNG-toodang ei ole olnud kunagi nii suur kui praegu, ei ole LNG-laevastik käinud kaasas tootmisvõimsuse kasvuga, mis on viinud LNG-tankerite lastihinnad rekordkõrgele.
Moodsa LNG-tankeri prahtimishind on aastaga tõusnud 52 protsenti, 150 000 dollarile päevas, prognoosisid analüütikud. Kuigi 2013. aastal peaks prahtimishind langema 142 000 dollarile, kuna lisandub uusi laevu, peaks see jätkuvalt ületama Pareto prognoosi kohaselt omanikule nullkasumlikkuseks vajalikku 80 200 dollarit. Golaril on tellitud rohkem tankereid kui ühelgi teisel laevafirmal.
Golar LNG-le prognoosivad analüütikud tänavu kasumi peaaegu neljakordistumist. Kasumiks on prognoositud 165,4 miljonit dollarit, mis teeks ettevaatava kasumi põhise hinna-kasumi suhtarvu näiduks 18,7. Kompanii tuumikomanik on Norra miljardär John Fredriksen. Analüütikute prognoosi kohaselt tõuseb 38,35 dollarit maksev aktsia 12 kuuga 49,06 dollarile. Aktsiaga tehakse tehinguid USAs, kus ta sümboliks on GLNG.
Ka Saksamaa plaanib loobuda tuumaenergia kasutamisest. Kui Gazprom jätkab Euroopas gaasi müüki kõrgete hindadega, võib hoogustuda LNG-terminalide rajamine. Nende varustamiseks on vaja gaasitankereid. Lisame juurde USA hiigelmahus kildagaasi tootmise, mis on löönud gaasi hinna alla, ja ongi käes põhjus, miks veeldatud gaasi vedu võiks kasvada.