Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistika. Jäämurdeteenuse hankel jälle uus tähtaeg

    Veeteede amet lükkas juba teist korda edasi 10 aastaks jäämurdeteenuse ostmise riigihanke tähtaja, et Tallinna Sadam saaks hankel osaleda.

    Eelmisel nädalal selgus, et Tallinna Sadama korraldatud vähempakkumisele jäämurdja ostmiseks laekus 9. oktoobriks
    oodatult üks pakkumus. Äripäeva andmetel pakuti sadamale Soome ettevõtte Arctia 1998. aastal valminud jäämurdjat, mis seisab naabritel jõude.
    Sadama nõukogu esimees Neinar Seli tunnistas, et majandusministeerium on kavandanud sama jäämurdja ostmist konkursita ehk otsustuskorras, kuid selle seaduslikkus jäi pärast advokaatidega konsulteerimist siiski kahtluse alla.
    Seli omakorda delegeeris pärast eelmisel nädalal pakkumuse saamist jäämurdja ostmise otsuse majandusminister Juhan Partsile, öeldes, et Tallinna Sadam ei taha sattuda kellegi “hammaste vahele”.
    “Me ei taha olla siin takistuseks, aga me ei taha olla ka hammaste vahel, et oleme midagi valesti teinud mõne hankega või mida iganes,” rääkis Seli möödunud teisipäeval Tallinna Sadama nõukogu koosoleku järel.
    Ansip: sadam kogugu veel argumente. Niisiis peab nüüd Parts otsustama, kas ainus pakutud jäämurdja ostetakse. Ostu eeldus on edukas osalemine riigihankel, et kindlustada sadamale põhitegevuseks ebavajaliku jäämurdja tasustatud töö 10 aastaks.
    Riigihanke maht on mõnikümmend miljonit eurot, Tallinna Sadamale müügiks pakutud jäämurdja hind pole teada, kuid varem on Tallinna Sadam rääkinud maksumusest kuni 50 miljonit eurot.
    18. septembril veeteede ametis väljakuulutatud riigihanke tähtaeg oli esmalt 1. oktoober, seejärel 12. oktoober ja nüüd 22. oktoober. Hanke lühike tähtaeg oli ka põhjus, miks see Äripäevale silma jäi. Hiljem selgus, et hange on vajalik selleks, et Tallinna Sadam saaks osta jäämurdja ja seda riigile edasi rentida.
    “Soomlased kavatsevad jäämurdja teenust sisse osta ja müüvad siis oma, nendele kuuluva jäämurdja eestlastele maha. Miks nii? Kui ta soomlastele ei sobinud, miks ta meile peaks rohkem sobima?” kommenteeris möödunud nädalal valitsuse pressikonverentsil peaminister Andrus Ansip. “Ma saan ka Tallinna Sadama otsustajate kõhklustest suurepäraselt aru. Ja kui neil on kõhklused, siis kogugu veel argumente ja langetagu otsus ainult siis, kui nad on veendunud.”
    “Möödunud neljapäeva seisuga ei olnud kõnealuse hanke juures ükski isik ennast hankes osalejaks registreerinud, millest tulenevalt pidas amet vajalikuks pikendada pakkumuste esitamise tähtaega veelgi, eesmärgiga saada hankele võimalikke pakkujaid,” kommenteeris hanketähtaja pikendamist veeteede ameti avalike suhete vanemspetsialist Malle Lõhmus.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.