Enne laenu-, liisingu-, järelmaksu- või krediitkaardilepingu sõlmimist peab tarbijal olema võimalus erinevate krediidiandjate pakkumisi võrrelda ning selleks peavad firmad tarbijale andma teabelehe.
See kohustus on kõikidel krediidiandjatel alates pankadest ja kiirlaenajatest kuni järelmaksuga külmkappide müüjateni, teatab tarbijakaitseamet.
Tarbijakrediidi teabeleht on Euroopa Liidus ühtse vormiga infoleht, mis toob lühidalt pikast lepingust välja tarbija jaoks olulisema, näiteks krediidi kasutamisega seotud kulud, lisakohustused ja taganemisvõimalused.
"Teabelehe jagamise nõue hakkas Eestis kehtima 2011. aasta suvel, kuid kahjuks on see nii tarbijatele kui ka finantsasutustele jäänud võõraks," kommenteeris tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski. "Õigeaegselt ehk koos esmase pakkumisega annavad kliendile teabelehe vaid üksikud firmad. Tarbijad jällegi ei oska ise teabelehte küsida ega tea, mida sellega peale hakata."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Pärast maailma majandust tabanud suurkrahhi on Euroopa Liit järk-järgult karmistanud laenuandmise mängureegleid. "Üks olulisemaid võlaõigusseaduse muudatusi, mis mullu ka Eestis kehtima hakkas, on vastutustundliku laenamise põhimõte ehk laenuandja kohustus kontrollida ja veenduda tarbija laenu tagasimaksmise võimet," rääkis tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. "Teine oluline muutus pani laenuandjale ülesande anda tarbijale enne laenu võtmist võimalus võrrelda erinevate pakkumise tingimusi. Kahjuks oleme täna olukorras, kus finantsteenuste pakkujad vannuvad avalikult, käsi piiblil, truudust vastutustundlikkusele krediidiandmisel, aga ei pea samas igapäevases klienditeeninduses seadusega kehtestatud nõuetest kinni,“ rääkis Sooniste.
Tarbijakrediidi teabelehe ja arukale langetatud laenuotsuse kohta saab lugeda tarbijakaitseameti veebilehelt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!