Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Puusaag Estonian Airist: pidetu rapsimine

    Kahjumis rabelev Estonian Air teatas eile, et plaanib koondada 50% töötajatest. Krimelte OÜ juhatuse esimehe Jaan Puusaagi sõnul on tegemist järjepideva ja pidetu rapsimisega.

    Järgneb intervjuu Jaan Puusaagiga.
    Mida arvate Estonian Airi otsusest koondada 50% töötajatest?Minu arvates on tegemist järjepideva rapsimisega. Mis mõte oli Eesti riigil Estonian Airi SASilt üldse välja osta, kui tal tegelikult ei ole strateegilist plaani neid liine säilitada ja säilitada Estonian Airi sellises mahus, nagu ta oli. Plaan, mis vahepeal tekkis - ma ei oska hinnata, kui hea või halb see plaan oli või millised selle miinused võisid olla -, kuid ilmselgelt mindi enne närvi, kui jõuti plaan ellu viia.
    Ilmselgelt pole ühe aastaga võimalik sellist suurt laeva niimoodi pöörata, et tulemus oleks näha. Ja kokkuvõttes, see on ju Eesti riigi strateegiline ressurss, kuhu tulebki peale maksta.
    Mõttetu on rääkida sellest, et üritame Estonian Airi kasumisse viia. Kellele seda kasumit vaja on? Riigi jaoks on tähtis, et need liinid toimiksid ja riigi tulu tuleb hoopis inimestelt, kes neid lende kasutavad ja siia äri tegema lendavad.
    Et riik oleks pidanud ise peale maksma? Hetkel käib ju ka Estonian Airi liinide kärpimine.Tundub, et selle suure miinuse peale on verest välja löödud. Ja nüüd toimub sahmimine, et midagi päästa. Kindlasti on seal olnud ka liiga optimistlikke plaane, nagu näitab ka see miinus, et plaanidega on kõvasti puuusse pandud.
    Kuid nüüd visatakse laps pesuveega aknast välja ja hakkame nüüd uut last sünnitama! See tundub selline  pidetu rapsimine. Ühel hetkel löödi selg sirgu, osteti lennufirma SASilt välja ja öeldi, et teeme nüüd ise Eesti asja ja nüüd siis... Kogu see kasumijutt on minu arvates mõttetu. Ütleme kohe välja: meil pole vaja kasumit, meil on vaja lennuliine!
    Mis võis Estonian Airi äkilise suurkoondamise põhjustada? Ühelt pool valed otsused, kuid teisalt, kas riigi tegevusetus?Tõenäoliselt on airBalticu näide hoiatav, mille pärast ei julgeta riske ja vastutust võtta. Et kui riik paneb raha juurde, et mis siis ikkagi juhtub, kui öeldakse, et see on ebaseaduslik riigi abi, mis on Euroopa direktiivide vastane ja hakatakse trahve sisse nõudma.
    Me ei tea, mis airBalticu tulem on ja me teame seda, et samal põhjusel pandi kinni Ungari lennufirma Malev, neilt nõuti trahve, mida nad ei jõudnud maksta. Selles osas on Euroopa Liidu regionaalpoliitika ka täiesti arusaamatu. Pole võimalik panna ühte patta suuri riike, mis asuvad keskel ja kellel on väga suured koduturud, siselennuturud ja siis ääremaade väikeste turgude lennufirmad peavad samadel tingimustel olema võimelised konkureerima.
    Euroopa Liit peaks ise ääremaade lennufirmadele peale maksma, et need liinid püsiksid. See on samasugune reginaalpoliitika nagu meie oma ääremaade osas peame.
    Kuidas te Eesti riigi käitumist Estonian Airi puhul hindate?Mulle tundub, et ei julgeta võtta vastutust julgemalt tegutsemiseks riigi huvide nimel. Üritatakse päästa, mis päästa annab, kuid selle tulemusena lennuliiklus selgelt halveneb.
    Mis nüüd saab? Lennuliine võetakse vähemaks, personali väheneb, lennufirma kaotab nii ju ka usaldust. Kas kõik see võib hoopis vastupidi mõjuda?No võibolla väkeste kuludega, väiksema masinapargiga asi isegi õnnestub, et jooksvalt nulli saada siis. Aga kas see on Eesti rahvusliku lennufirma eesmärk?
    Kas siis on eesmärk täidetud, kui me suudame võibolla real ka väikest kasumit näidata? See ei peaks olema riigi omanduses ettevõtte eesmärk, mille huvi pole ettevõtte huvi, vaid mille eesmärk on kogu riigi teenindamine.
    Sama leiavad ka paljud ettevõtjad. Ometi midagi ei ole muutunud.Keegi peab võtma vastutuse ja haarama ohja. Majandusministeeriumil puudub selleks praegu selgelt julgus.
    Mis tooks selle julguse? Uued inimesed?Kui riigiettevõte toob riigile kahju, siis väga kerge on langeda populistlike avalduste ohvriks. A la miks maksumaksja peab selle väikese siia lennata sooviva huvigrupi huvid kinni maksma. See on selgelt lühinägelik mõtteviis.
    See on kõigi huvi, et Eesti ei muutuks ääreala slummiks. Mina ei käi ka võibolla Saaremaal ja Võrus, kuid neid bussiliine ju ometi toetatakse. Kuid kui vaatate, palju Eesti sisetransporti doteerib, siis need summad on oluliselt suuremad kui see, mis vaja Estonian Airile peale maksta. See on ühe ja sama pildi osa ja see on samamoodi maksumaksja huvides.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Indrek Lepik: kui palju maksab raketirünnak Rakvere pihta?
Eestil on valida, kas me oleme rünnaku korral sunnitud sõdima omaenda pinnal või suudame hävitada vaenlase territooriumile jäävad üksused ja taristu. Ja nüüd küsigem: mitu miljardit eurot on liiga palju selleks, et vältida vajadust näiteks Rakvere linn nullist uuesti üles ehitada, kirjutab Äripäeva välisuudiste toimetaja Indrek Lepik.
Eestil on valida, kas me oleme rünnaku korral sunnitud sõdima omaenda pinnal või suudame hävitada vaenlase territooriumile jäävad üksused ja taristu. Ja nüüd küsigem: mitu miljardit eurot on liiga palju selleks, et vältida vajadust näiteks Rakvere linn nullist uuesti üles ehitada, kirjutab Äripäeva välisuudiste toimetaja Indrek Lepik.
EL süüdistab Microsofti konkurentsireeglite rikkumises
Euroopa Komisjoni uurimise põhjal rikkus Microsoft konkurentsireegleid kui sidus koostöötarkvara Teams pakkumise kokku teiste toodetega, nagu Word ja Excel.
Euroopa Komisjoni uurimise põhjal rikkus Microsoft konkurentsireegleid kui sidus koostöötarkvara Teams pakkumise kokku teiste toodetega, nagu Word ja Excel.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Külm kaup püsib tänavu endiselt kuum: jäätisetootja tegi mais rekordkäibe
Jäätise müüki mõjutab enim soe ilm, see on argument number üks, rääkis käsitöö pulgajäätisetootja Jäämari eestvedaja Virgo Tuul saates “Kuum tool”.
Jäätise müüki mõjutab enim soe ilm, see on argument number üks, rääkis käsitöö pulgajäätisetootja Jäämari eestvedaja Virgo Tuul saates “Kuum tool”.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Esinemine on alati ebamugav. Kolm nippi, mis annavad publiku ees julgust juurde
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
President Karis jättis automaksu välja kuulutamata
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
President Karis jättis automaksu välja kuulutamata
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
Alar Karis: miljardi euro vajadust laskemoona jaoks ei saa ignoreerida
Hinnangut, et Eesti vajab täiendavalt üle miljardi euro laskemoona hankimiseks, ei saa ignoreerida. Eriti, kui see vajadus tuleneb NATO kaitseplaanidest, ütles president Alar Karis esmaspäeval võidupüha paraadil Narvas.
Hinnangut, et Eesti vajab täiendavalt üle miljardi euro laskemoona hankimiseks, ei saa ignoreerida. Eriti, kui see vajadus tuleneb NATO kaitseplaanidest, ütles president Alar Karis esmaspäeval võidupüha paraadil Narvas.