• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 25.10.13, 17:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pops: lõputu turuosa kasv päädib kannibalismiga

Cityconi Baltimaade operatsioonide äridirektor Mati Popsi hinnangul on Eestis elanike arvu kohta kaubandust palju.
„Samaväärse ja -näolise kaubakeskuse lisamine ei anna mitte midagi juurde ei kaupmeestele ega arendajatele, veel vähem tarbijatele,” märkis Pops.
Viimase Euroopa kaubanduskeskuste arenguraporti kohaselt on Eesti kaubanduspinna ruutmeetrite arvult inimese kohta Euroopa riikide seas neljas Norra, Luksemburgi ja Rootsi järel.
Ta nõustus, et arvestades Eesti madalat ostujõudu ja iibe langust on kaubandust meie inimeste arvu kohta palju. Uute kaubanduspindade ehitamisel peab Popsi sõnul mujalt vana ära kaduma või tuleb olemasoleva otstarvet muuta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu on kaubanduses mitmete kaupmeeste sõnul terav konkurents, sellest hoolimata jäävad hinnad Popsi sõnul endiselt kõrgeks arvestades kohalikku ostujõudu ja võrreldes seda omakorda erinevate naabermaadega.
Pops lisas, et üleinvesteerimist aga tulevikus välistada ei saa. ”Loodan, et kaupmeestel on turu suurusest parem ülevaade ja arusaam, et lõputu turuosa kasvatamine Tallinnas, Eestis päädib kannibalismiga ja kasumimarginaalide langemisega,” nentis Pops.
Küsimusele, kas kaubanduskeksustel on ruumi areneda vaid Tallinnas, vastas Pops, et ühiskonna areng tervikuna on aluseks tarbimiskultuurile ja see omakorda kaubanduse arengule.
”Kogukondlik kaubandus, Uus Maailm, Kalamaja on uued märgusõnad, trend. Samas õigesti positsioneeritud suured kaubanduskeskused jäävad alles,” märkis Pops.
Ta selgitas, et hoolimata kaubanduse paljususest on kaubandusel ruumi areneda ka väljaspool Tallinna ning seda mitmekesistumise võtmes. Ta tõi näiteks kogukondliku kaubanduse, kodu lähedale tehtud elustiilipoed ning väikeettevõtluse, mis tulevikus Popsi sõnul on väga tähtsal kohal.
”Üldistades tähendab see tasakaalu loomist ja ühiskonna arengut tervikuna, mis on väga oluline nii Tallinnas kui Eestis tervikuna,” märkis Pops.
Äripäev küsis, kas arvestades Eesti madalat ostujõudu ja iibe langust, ei investeeri Eesti liigselt kaubanduspindadesse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele