Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus rahvaauto saabub täie hooga

    Igal aastal toovad autotootjad turule oma poolsada uudismudelit, millest nii mõnigi leiab vaid üksiku ostja, teine seevastu kujuneb tõeliseks müügihitiks. Millised on alanud aasta olulisemad uudismudelid, kui arvestada eestlaste seniseid autoostuharjumusi?

    Kõige enamoodatud auto saab olema kahtlemata uus Škoda Octavia, mis on juba mitu aastat järjest olnud eestlaste ostuedetabeli kõrgeimal kohal. Lõppenud aasta kokkuvõttes lükkas Toyota Avensis ta küll troonilt, kuid seda paljuski tänu sellele, et Octavia ostuotsus lükati mullu uue mudeli ootuses edasi.
    Ja ootama hakati teda juba ammu. Esialgse info kohaselt pidi Octavia uus põlvkond olema väljas juba möödunudkevadisel Genfi autonäitusel, kuid võta näpust! VW kontserni sisepoliitika nägi ette, et esmalt on vaja esitleda uut autodekolmikut: VW up!, Škoda Citigo ja Seat Mii, seejärel anda roheline tuli Škoda Rapidile ja Seat Toledole, siis lanšeerida ära uus VW Golf VII ja alles lõpuks tuua avalikkuse ette uus Octavia. Isegi tema sõsar Seat Leon avalikustati sügisesel Pariisi autonäitusel, kuid Octaviat näidati esimest korda alles aasta viimasel kuul Tšehhis, Škoda tehases kohapeal. Laiem publik näeb teda esmakordselt oma silmaga paari kuu pärast toimuval Genfi autonäitusel, ehk terve aasta loodetust hiljem.
    Küll aga tullakse nüüd välja täie hooga: lisaks juba tuttavale luukpärale esitletakse Genfis ka tema universaalkerega versiooni, mis peaks Eestisse jõudma maikuus. Luukpära läheb tootmisse veebruaris ning Eestisse jõuavad esimesed autod eeldatavalt märtsis. Tehniliselt identse Seat Leoni esimesed autod peaksid Eestisse saabuma aga juba lähipäevil.  
    Mazda saab uue "kuue"
    Mazda 6 on meie turul samuti väga oluline mudel, kuid tema müük on mingil põhjusel viimastel aastatel kokku kuivanud. Kas oli siin põhjuseks vahepealse mudeli kasin roostekindlus või miski muu, kuid uue mudeli saabumisega võiks Mazda 6 müük saada Eestis taas uue hoo sisse. Auto saab olema kahtlemata hea, ikkagi esimene Mazda sõiduauto SkyActive tehnoloogial, mis on end CX5 näitel juba igati edukalt tõestanud. Hind saab siin muidugi võtmeküsimuseks, kuid arvestades, et hetkel müügil olevad peamised konkurendid, Toyota Avensis, Honda Accord, Ford Mondeo jt, on oma põhiolemuselt juba üsna vanad, siis  lootus Mazda 6 edukaks naasmiseks on täiesti olemas.
    Populaarsed linnamaasturid uuenevad
    Toyota on eestlaste lemmikautomark ja kõige enam kasvav autoklass on Eestis krossoverid, ehk väikesed linnamaasturid. Neid kahte tõsiasja arvestades ei pea olema eriline hiromant ennustamaks alanud aastal turulejõudvale uuele Toyota RAV 4-le ka siinmail ülisooja vastuvõttu. Auto tuuakse avalikkuse ette Genfis ja esialgsete plaanide kohaselt peaks ta müügile jõudma juba sel suvel.
    Aasta lõpus on oodata selles segmendis veelgi olulisemaid uudiseid, sest mulluse müügitabeli kolmas, Nissan Qashqai, jõuab samuti täiesti uue põlvkonnani. Lisaks on alanud aastal oodata uut Ford Kugat, uuenenud Škoda Yetit, Ford Ecosporti, Chevrolet Traxi, Suzuki SX-4, Peugeot 2008, Renault Clio SUV-d, lisaks kallimate maasturite seas uut Mercedes-Benz GLA-d, Range Rover Sporti, Jeep Grand Cherokeed ning muidugi Porsche uut väikemaasturit Macan. 
    Škoda Rapid Spaceback
    Vaatamata sellele, et äsja müügile jõudnud Škoda Rapid on oma klassi mahukaim ja pakiruumi pääseb suure luugi kaudu, näeb ta välja nagu sedaankerega auto. Et rõõmustada klassikalise luukpära austajaid, saab Rapid endale sügiseks ka laugpära, millel nimeks Rapid Spacepack. Tõenäoliselt saab samalaadse kere ka Rapidi sõsarauto Seat Toledo, nii nagu saab Seat Leon endale esmakordselt ajaloos sarnaselt Octaviaga universaalkere. Tundub, et Škoda ja Seati  mudelivaliku ühtlustamine on saanud VW kontsernis omaette eesmärgiks.
    Soodsate kompaktautode seas on uudiseid oodata veel Nissanilt, mis toob üle hulga aja turule igati tõsiseltvõetava uue kompaktauto, mis esialgsetel andmetel säilitab nime Note. Auto saab olema pea sama mahukas kui väike mahtuniversaal, kui praegusest Note`st oluliselt sportlikum.
    Uus mahtauto Kialt
    Ehkki mahtuniversaalid ei ole eestlaste seas viimasel ajal enam kuigi popid ja see segment turul näitab selget langustrendi, näib sel aastal turule saabuv uus Kia Carens olevat siiski igati lootustandev mudel: paraja suurusega, nägusa disainiga ja arvestades Kia pöörast arengut viimasel aastakümnel, siis ilmselt ka eeskujuliku juhitavuse ja vastupidavusega. Lähiajal turule jõudev uus Toyota Verso saab endale igatahes vägagi tõsiseltvõetava konkurendi. Mahtuniversaalide klassis on oodata lisaks ka uut Citroen C4 Picassot.
    Uus Lexus IS - kompvek jõukamale autoostjale
    Rahakamatele autoostjatele on algaval aastal lisaks varem nimetatud maasturitele üheks olulisemaks uudiseks uue Lexus IS-i turulejõudmine. Kui mullu jõudis täiesti uues kvaliteedis müügile uus GS, siis sedapuhku on järg klass madalama (ja ka soodsama) Lexuse käes. Autot esitletakse juba järgmisel nädalal Detroidi autonäitusel.
    Autor: Tõnu Tramm, Kristi Malmberg
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.