Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parts: Eesti on parim valik LNG-terminali asukohaks

    Majandusminister Juhan Partsi sõnul on Eesti Soomest parem paik LNG-terminali asukohaks ning siinsetest alternatiividest eelistab ta Paldiski sadamat.

    Eesti arvab Partsi kinnitusel, et on parem valik LNG-terminali asukohaks. "Selle nimel tuleb tööd teha. Mingisuguseid ootuseid ma väga kõrgele ei ajaks. Kindlasti variante on. Loodame Soome kolleegiga sel teemal veelkord rääkida – olukorras, kus Eesti arvab, et meie arendatavad terminalid on paremad," sõnas ta.
    Partsi sõnul on Läänemere piirkonna energiaturgudele integreerimise programmi gaasi töörühm töötanud kolm aastat. "Oleme täna kolmeaastase töö vaheetapis. On kokku lepitud, millistele kriteeriumitele peaks selline terminal vastama. Ma usun, et ongi vaja saada objektiivne võrdlus – kes neile kriteeriumitele kõige paremini vastab,“ sõnas Parts.
    Kõige olulisem kriteerium on majandusministri sõnul see, et arendaja ja terminali ärimudel toob turule alternatiivse pakkumise. "See on väga tähtis – see on eesmärk, miks me seda teeme," toonitas ta.
    Teine oluline kriteerium on Partsi sõnul kiirus – millise ajalise perspektiiviga see terminal saab reaalselt funktsioneerima hakkama. "Kiirusest on huvitatud nii Läti kui Leedu. Meie ka, sest kiirus tähendab seda, et tekib hinnareferents täna monopoolselt pakutavale gaasile," ütles ta. "Kolmas oluline argument on kõige väiksem koormus Euroopa maksumaksjale – räägime mõneti ju Euroopa investeerimistoetusest, et selline terminal teoks saaks."
    Kriteeriumid on Partsi sõnul mõõdetavad: on mõju Euroopa maksumaksjale ja mõju tarbijale. See sõltub aga väga palju terminali äriplaanist.
    "Kolme aasta eest, kui oli vaidlus Balti riikidega, saime kokkuleppele, et teeme objektiivse hinnangu. Ma usun, et objektiivne hinnang, võrdlus kokkulepitud kriteeriumides võiks olla lahendus Eesti-Soome seisus. See on majandusministeeriumi ekspertide hinnang – näeksime, et nende kriteeriumite osas on täna Paldiskil kõige suuremad eelised. Isegi kui võrdleme Paldiskit ja Muugat. See on tänane seis," rääkis Parts.
    Kui vaatame äriplaani, erainvestorite valmidust investeerida, kiirust, siis on need Paldiskil palju paremad, lisas majandusminister.
    Üks Soome argumente on, et Eestis leidub märksa vähem tarbijaid. "See ei ole korrektne argument. Kui räägime regionaalsest terminalist, mis peaks teenindama kolme Balti riiki ja Soomet, ja vaatame hetke turumahtu – Leedu, Läti ja Eesti –, siis isegi hetke turumaht on neil kolmel riigil suurem. Ei ole korrektne võrrelda vaid Eestit ja Soomet. Seda esiteks," tõdes Parts.
    "Kui me vaatame Eesti seisukohalt, siis me loome võimaluse nii tööstusele, energeetikale kui ka transpordile. Kui tekib usutav, hästikorraldatud turg gaasi osas, rääkimata hinnakonkurentsist, siis ega tänane turg ei ole absoluutne näitaja," lisas ta.
    Parts tõi näitena esile Saksamaad: riik on üks suurimaid gaasi tarbijaid, omamata LNG-terminale. "See ei ole näitaja," kinnitas majandusminister.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.