Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Facebook saab Wall Streetilt palju “laike”
Eelmisel aastal aktsiate avaliku esmapakkumise (IPOga) läbikukkunud Facebooki aktsia on käesoleval aastal jalad alla saanud ning tõusnud 80 protsenti. Nüüd näib suhtlusvõrgustiku aktsia Wall Streetil olevat sama kuum kaup nagu Apple.
Möödunud nädala neljapäeval tõstis investeerimispank Goldman Sachs suhtlusvõrgustiku aktsiasihi 52 dollarilt 58 dollarile, öeldes, et aktsial on veel “oluline jooksurada järgi”. Kuid Goldman on ainult üks mitmest investeerimispangast ja analüütikust, kes on suhtlusvõrgustiku osas viimastel kuudel optimistlikuks muutunud. Näiteks käesoleval kuul on kaks analüüsifirmat hakanud Facebooki katma koos ostusoovitusega. Uustulnuk Canaccord Genuity seadis aktsiasihiks 60 dollarit. “Vaatamata aktsiahinna kahekordistumisele, oleme veendunud, et Facebook on väga varajases staadiumis tootmaks käivet suurest kasutajatearvust,” ütles Canaccord oma klientidele.
Aastad pole Facebookile vennad. Sel kuul andis ka Citigroup Facebooki aktsiale ostusoovituse. “On mitu faktorit, mis soosib edasist kasumikasvu,” ütles Citigroupi analüütik Mark May Wall Street Journalile. May hinnasiht suhtlusvõrgustikule on 55 dollarit.
Aasta algusest on vähemalt 15 analüütikut tõstnud oma Facebooki hinnasihti ning keskmine hinnasiht on 51 dollarit (see on väiksem kui reedene avanemishind), selgub Thomson Reutersi andmetest. Peaaegu 80 protsenti analüütikutest soovitavad aktsiat osta.
Eelmise nädala kolmapäeval tõstis Oppenheimeri analüütik Jason Helfstein suhtlusvõrgustiku aktsia hinnasihi 36 dollarilt 54 dollarile. Rõhutades videoreklaamide võimalust, usub Helfstein, et ainuüksi Instagram on väärt 4 dollarit aktsia.
Kolmapäeval ütles J. P. Morgani analüütik Doug Anmuth, et Facebooki mobiilikasutajatebaas on tugev. “Me usume jätkuvalt, et Facebooki tugev mobiilikasutajatebaas suudab korvata arvutikasutajate langust ning konkureerivatel teenustel on ainult väike mõju Facebookile.”
Facebooki IPO oli mullu mais 38 dollariga.