Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müügiguru: maksa oma müügiinimesele hästi!
Maailma ühe tuntuma müügikoolitaja Brian Tracy sõnul on eurooplase mentaliteedis annus sotsialismi, mis jätab jälje suhtumisse müügitöösse. Ameerikas peetakse müügitöötajaid asendamatuks, kirjutas müügi teemaveeb Best Sales.
Kas Euroopas kehtivad müügis teised reeglid kui Ameerikas? Eurooplase mentaliteedis on tubli annus sotsialismi. Siin valitseb mõtteviis, et müümine pole ikka väga kena amet, sest selle eesmärk oleks justkui inimest petta. USA, Kanada, Austraalia ja Uus-Meremaa on suunatud rohkem individuaalse edu saavutamisele. Müügiinimesed on kõrgelt austatud ja neid nähakse asendamatutena.
Kas müüja sissetulek peab põhinema boonustel? Müügiinimese suurimad motivaatorid on raha ja tunnustus. Müüja palk peaks suuresti boonustel põhinema, sest neid ajab tagant soov tulemusi saavutada. Sellega on seotud ka nende eneseuhkus.
Kuidas teha nii, et müüjad näeksid müüki kui ametikohta, kuhu tulla ja jääda, mitte kui vahepeatust? Suuremates ja tugevamates ettevõtetes tulevadki müüjad firmasse, et jääda. On firmasid, kus tööjõu voolavus on vaid 1–2%.
Kuidas seda saavutada? Esiteks peab olema hea toode. Müüjale on oluline uskuda ja teada, et ta müüb head asja, mis on kasulik, nii et müüja aitab klienti, mitte ei müü. Teiseks – maksa oma müügimeeskonnale hästi, siis neil ei teki soovi mujale minna.
Kuidas Te ise müügiagentidesse suhtute? Suhtun mulle helistavatesse müügiagentidesse alati suurima austusega, ei iial negatiivselt. Vahel ostan neilt, vahel mitte – küsin palju küsimusi.
Mis on Teie sõnum number üks müügirahvale Eestis? Kõik on õpitav! See on imeline – sa võid õppimise ja harjutamisega omandada ükskõik millise oskuse, ka müügioskuse. Iga inimene võiks pühendada iga päev kaks tundi mõne uue oskuse õppimisele. See teeb lihtsalt meeletu vahe sisse!